پس از آن که کسب و کار خود را با موفقیت راه اندازی کردید، گام بعدی خود را چه می دانید؟ بی شک، هدف اصلی از راه اندازی کسب و کاری جدید با افزایش و یا کسب درآمد و سود گره خورده است. پس، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا نکاتی مهم در این زمینه را بررسی کنیم.

محصولات و خدمات با کیفیت بالا

در صورتی که محصولات و خدماتی با کیفیت بالا را ارائه کنید، به راحتی نظر مشتری‌ها را به سوی خود جلب می کنید. باید اطمینان حاصل کنید آنچه ارائه می کنید از کاربری مناسب مطابق با حوزه‌ای که برای آن طراحی شده، برخوردار است. از این رو، مشتری‌ها در قبال پول پرداختی احساس رضایت داشه و آن را اقدامی ارزشمند می دانند. در نتیجه، ممکن است خیلی زودتر از آنچه تصور می کنید برای خریدی دیگر به شما مراجعه کرده و یا برندتان را به مشتری‌های بالقوه دیگر معرفی کنند.

خدمات مشتری

برای تشکیل بخش خدمات مشتری کسب و کار خود باید زمان، انرژی و پول هزینه کنید. بنابر پژوهش‌های انجام شده، خدمات مشتری از عواملی اصلی مورد توجه مشتری‌ها در هنگام خرید محسوب می شود. در حقیقت، آنها قصد دارند نسبت به پاسخگویی درباره محصولات و خدمات ارائه شده، اطمینان حاصل کنند. از این رو، پیش و پس از خرید، از مشتری‌های خود پشتیبانی کرده تا نتایج مثبت آنها را شاهد باشید.

کمپین تبلیغاتی و بازاریابی

در دنیای رقابتی امروز اگر از کمپین تبلیغاتی هدفمند و بازاریابی قوی برخوردار نباشید، رشد و پیشرف کسب و کار خود را شاهد نخواهید بود. در فعالیت‌های تبلیغاتی تلاش کنید اهداف خود را برای مشتری‌ها شرح داده و چگونگی تحقق آنها را با جزئیات مشخص کنید.

ارتباط با چشم اندازهای تعیین شده

برای جلب نظر هرچه بیشتر مشتری‌های بالقوه و افزایش علاقمندی و توجه آنها به محصولات و خدمات خود، با آنها ارتباط نزدیکی داشته باشید. هر از چند گاهی برای به روز کردن اطلاعات درباره محصولات و خدمات جدیدی که ارائه می کنید با آنها تماس گرفته و یا از طریق ایمیل و خبرنامه این کار را انجام دهید. این نکته را به خاطر داشته باشید که هرچه زمان بیشتری را صرف ارتباط با مشتری‌های خود کنید، شانس بیشتری به منظور متقاعد کردن آنها برای خرید دارید.

کسب مهارت‌های فروش بهتر

برای آنکه مشتری‌های بیشتری را به کسب و کار خود جذب کنید همواره ارتقا مهارت‌های فروش را در دستور کار خود قرار دهید. در حقیقت، اگر توجه و اعتماد مردم را جلب کنید، می توانید نسبت به روند رو به رشد فروش خود نیز اطمینان حاصل کنید

  کارستان

  مریم خدایی

  ویژه کارآفرینان و مدیران | فنون ارتقای شغلی و افزایش حقوق | آشنایی با مشاغل و حرفه‌ها