چگونه حساب دخل و خرج خود را میزان کنیم؟

حساب و کتاب دخل و خرج یا فن دخل و خرج برای همه مردم، به ویژه خانواده ها یكی از ضروری ترین و مهمترین آگاهی هاست، به خصوص در شرایطی كه قیمت ها نوسان می کند. برخورداری از چنین دانشی برای برقراری موازنه اقتصادی در زندگی كمك شایانی خواهد كرد. برای دستیابی به این مرحله برخی اصول را باید رعایت كنیم تا شما هم می توانید پولی كه به سختی به دست آورده اید، آن طور كه می خواهید خرج كرده و مقداری از آن را نیز پس انداز كنید :

* هیچ گاه بیش از آن چه كه در توان دارید خرج نكنید .

* اگر برایتان مقدور است اتومبیل خود را بفروشید. سعی كنید برای نقل و انتقالات خود در سطح شهر از وسایل نقلیه عمومی همچون اتوبوس، قطارهای زیرزمینی و یا تاكسی تلفنی استفاده كنید .

* هنگامی كه برای خرید مایحتاج خود به فروشگاه محله می روید، سعی كنید آن چیزی را بخرید كه مورد نیاز شماست. برای این كار می توانید مایحتاج خود را به ترتیب اولویت روی یك صفحه كاغذ یادداشت كنید. هیچ گاه كالاهای متنوع فروشگاه با آن بسته بندی های زیبا شما را تحت تاثیر خود قرار ندهد .

* همیشه هنگام بیرون رفتن از منزل به یاد داشته باشید كه فقط به مقدار مورد نیاز خود پول به همراه داشته باشید. هیچ وقت پول اضافی با خود حمل نكنید كه این پول علاوه بر این كه ممكن است مورد دستبرد قرار گیرد می تواند به سرعت نیز خرج شود .

* هنگامی كه برای انجام كاری به بیرون می روید در وهله اول هدف خود را از این عمل مشخص كنید. هیچ گاه وقت خود را بیهوده در خارج از خانه نگذرانید. به یاد داشته باشید زمانی به بیرون بروید كه هدف آن برایتان مشخص شده باشد .

* برای این كه وسایل و لوازمی كه قبلاً شما خریده اید بهتر و بیشتر مورد استفاده قرار گیرد، باید هر چند وقت یك بار به سرویس كردن آنها بپردازید .

* همیشه آنچه را كه نیاز دارید در محل اصلی آن بخرید .

  کارستان

  محمد رضا کرمپور فیروزی

  آموزش‌های کاربردی کسب و کار | ویژه کارآفرینان و مدیران | اخبار کسب و کار و اقتصادی | مهارت‌های بازاریابی و فروش | اخبار بانکی، مالی و مالیاتی

  چگونه حساب دخل و خرج خود را میزان کنیم | دخل وخرج | مالیات | کسب ثروت