چگونه درباره ی امکان از دست رفتن کارمان از رئیس سوال کنیم

مقدمه

به جای زندگی با ترسی ناشناخته، در مورد موضوع مستقیماً صحبت کنید. با رئیستان صحبت کنید تا متوجه شوید که احتمالاً تا چه زمانی در این کار باقی می مانید تا بتوانید طبق آن برای خود برنامه ریزی کنید.

 

دستورالعمل‌ها:

1. جلسه‌ای دو نفره با رئیستان در پشت درهای بسته داشته باشید. با او درباره‌ی آینده‌ی موقعیتتان در شرکت صحبت کنید. حدود یک ساعت را برای این جلسه برنامه ریزی کنید. شاید لازم نباشد از تمام این ساعت استفاده کنید، ولی اینکار باعث می شود که احساس عجله نداشته باشید.

2. توضیح دهید که شما بیش‌ترین تلاشتان را می‌کنید تا با جمع‌آوری اطلاعات برای آینده آماده‌باشید و نسبت به پایداری موقعیتتان نگران هستید. کمی درباره‌ی جزئیات چیزهایی که شما را نگران کرده است صحبت کنید. برای مثال، شاهد بوده‌اید که افراد دیگر رفته و پست آن‌ها حذف شده است. احساس می‌کنید از پروژه‌هایی که معمولاً مربوط به شما بوده است حذف شده اید، و یا حس کرده اید که رئیستان از شما دوری می کند. برای این بخش حدود 3 دقیقه زمان در نظر بگیرید.

3. از رئیستان بپرسید که آیا باید نگران از دست دادن کارتان باشید یا خیر. شاید رئیستان هنوز نداند که شما هم باید بروید یا نه، اما او نسبت به تغییرات در شرکت آگاه است و می‌تواند اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد.

4. هر سؤال لازم را بپرسید. برای خروج از جلسه عجله نکنید. برای مثال اگر رئیستان مشکلی را شرح می‌دهد که ممکن است باعث شود کارتان را از دست بدهید، از او بپرسید چه کاری برای حل مشکل می‌توانید انجام دهید.

5. برنامه‌ای برای ملاقات دوباره در آینده بگذارید و یا از رئیستان بخواهید تا شما را از تغییرات آگاه سازد. درخواست جلسه‌ی دوباره ممکن است تا حدی تحمیل کننده باشد، اما اگر از او بخواهید تا با شما تماس بگیرد ممکن است فراموش کرده و یا از حرف زدن با شما امتناع کند.

 

نکات و هشدارها:

همیشه مستقیم صحبت کنید. از جملات کوتاه که جویای حقیقت هستند استفاده کنید. جملات شما عاری از هرگونه دلالت منفی باشد. چیزی را نگویید مگر اینکه حتماً آنرا خوب توضیح می دهید، زیرا ممکن است رئیستان آن را اشتباه متوجه شود.

 

  کارستان

  مریم خدایی

  قوانین و مقررات عمومی کاری | فنون موفقیت در مصاحبه شغلی | مهارت‌های روابط عمومی و تبلیغات | فنون موفقیت تحصیلی و اجتماعی