همه افراد بطور متفاوت به دنبال ژرفا بخشیدن به شخصیت خود هستند. معمولاً ژرفای شخصیتی به میزان زیبایی و توانگری موجود در زندگی افراد اطلاق می شود.

هیچ کس نمی خواهد دیگران به او به عنوان یک فرد سطحی و کم عمق نگاه کنند، اما هنوز هیچ کس تعریف روشنی از یک شخصیت عمیق ندارد. زمانیکه صحبت از یک فرد عمقی به میان می آید معمولاً تصویر فردی که دست به ریش هایش می کشد، پوکی به پیپش می زند و در افکار روشنفکرانه اش غرق می شود، در ذهن ما تداعی میگردد.

آنها دائماً در حال تفکر هستند و خیلی باهوش تر از ما به نظر می رسند. آنها اغلب به اپرا می روند و به خوبی می دانند که خانم چاقی که در حال اجرای برنامه است، چه می گوید. آنها مانند مردم عادی نیستند.

اما خوشبختانه عمق شخصیت اینگونه افراد چیزی پیچیده تر از این حرف هاست.

رسیدن به عمق شخصیتی بالاتر (و به مثابه آن رسیدن به موفقیت) نیازمند انجام دادن یک سری اعمال خاص می باشد. شما می توانید با تمرین کردن 7 تکنیک زیر از همین امروز به شخصیت خود ژرفای بیشتری بدهید.


1- استفاده از نیروی های مولد: اعتماد و ارزش

اعتماد: شاید از عهده همه کارها بر نیایید، اما به اندازه خودتان کفایت دارید. شما "لایق" هستید واین را خودتان هم به خوبی می دانید. می توانید روی خودتان حساب کنید. می توانید به قدرت، استقامت و دانش و هوش خود تکیه کنید. هر اتفاقی که بیفتد، توانایی رویایی  با آن را دارید و پیروز خواهید شد. حتی اگر به طور "عالی" آنرا انجام ندهید، اما بر حسب شرایط کاری انجام می دهید که "قابل قبول" باشد. به این می گویند اعتماد.

ارزش: شاید همه مردم دنیا شما را نشناسند، اما کاری که انجام می دهید مهم است و از شما یک فرد ارزشمند می سازد. شما می دانید که در مسیری که می پیمایید برای خود و کسانیکه دوستتان می دارند، فرد ارزشمند و مفیدی هستید. همچنین شما بر اساس ارزش خود واکنش نشان داده و دست به فعالیت های مختلف می زنید.


2- استفاده از نیروهای ثابت: انضباط و مالکیت

انضباط شخصی است و خودتان باید آنرا به خود آموزش بدهید. در مورد یک مسئله خاص تصمیم گیری کرده و سپس برنامه خود را دنبال می کنید. دنبال کردن برنامه و قوانینی که برای خود پی ریزی کرده اید، انضباط به شمار می رود.

مالکیت: صاحب افکار و احساسات خود باشید. مالک هیجانات و اشتیاق های خود باشید. مسئولیت شکست هایتان را قبول کنید تا بتوایند آنها را جبران نمایید. این امر در مورد موفقیت ها هم صدق می کند، اگر خودتان را مالک آنها بدانید، می توانید آنها را برای همیشه برای خود نگه دارید. مالکیت به شما حق "تغییر" شرایط را می دهد.


3- خلق دائمی معانی، تقدیر، شخصیت، و تصویر ذهنی جدید

افرادی که دارای شخصیت های عمیقی هستند هیچ گاه دوست ندارند تا ابد همانطور که هستند باقی بمانند. شاید از شرایط فعلی خود راضی باشند، اما همیشه به دنبال پیشرفت بوده و در جستجوی موقعیت های جدید هستند. آنها به دنبال معانی جدید در زندگی هستند، در جستجوی تقدیر های برتر هستند، پیچیدگی های شخصیتی خود را هر روز بیش از پیش افزایش می دهند و تصویر ذهنیشان همه روزه در حال تغییر است.


4- گسترش و تقویت شخصیت

شخصیت: اگر درک صحیحی از شخصیت، و ایده های خود داشته باشید و با آنها زندگی کنید ..... اگر بر روی عقاید و نظریات خود بایستید .... بدین طریق است که میتوانید شخصیت خود را بسازید و در نتیجه ی آن عمق شخصیتی خود را افزایش دهید.


5- گسترش مکرر قدرت، توانایی، مسئولیت و خلاقیت

باید به دنبال راههای بگردید تا نیرومند تر گردید، کاری کنید که هر روز بیشتر از دیروز با جهان اطرافتان درگیر شوید، باید به دنبال لحظاتی باشید که با استفاده از آنها مسئولیت های خود را افزایش دهید، باید توانایی های خود را تشخیص داده و آنها را به کار گیرید. باید کاری کنید تا خلاقیتتان شکوفا شود. (افزایش خلاقیت، یعنی انجام هر کاری که باعث تحت تاثیر قرار گرفتن خود و یا دیگران شود) حتی پیاده روی کردن هم می تواند نوعی خلاقیت تلقی شود!


6- عینی کردن مسائل ذهنی

شما بیشتر درگیر احساسات و افکار خود هستید و نباید از به کار گرفتن آنها ترسی به دل راه دهید. شما همیشه در حال تفکر و احساس کردن هستید بنابراین باید از افکار و احساسات خود نوعی هشیاری داشته باشید. باید به خودتان این جرات را بدهید که احساسات و افکارتان را به مرحله عمل برسانید.


7- ایجاد معنویت

شما برای اینکه عالم روحانی و معنوی را تجربه کنید، لازم نیست به طور کامل با دنیای مادی خداحافظی کنید. باید در داخل ماده به دنبال معنویت بگردید. اگر به این کار ادامه دهید، پس از مدتی معنویت اولین اولویت زندگیتان خواهد شد.

به تدریج متوجه می شوید که هر اتفاقی که در زندگیتان رخ دهد، مظهری از روحانیت است. هیچ پرده ای میان عالم روحانی و ماده نیست و این تنها هدف یک انسان ژرف اندیش که حجاب میان مادیات و معنویات را از میان بردارد.

  مردمان

  هاوژین قربانی

  ویژه کارآفرینان و مدیران | ویژه دانش‌آموزان و دانش‌جویان | اطلاعات عمومی و جالب و خواندنی | مهارت‌های ضروری مدیران

  گسترش | ژرف | اندیشی