پیشرفت چشمگیر فناوری طی دو دهه اخیر، فرصت های خوبی را در زمینه آغاز یک کسب و کار مستقل و کم هزینه ایجاد کرده است. از جمله این موارد، کارآفرینی و مشاغلی هستند که امکان مدیریت آنها در منزل وجود دارد. از این رو، بسیاری بدون آنکه درگیر ترافیک، آلودگی هوا و یا مسائلی از این دست شوند، به راحتی از طریق اینترنت کسب و کار خود را برنامه ریزی و سازماندهی می کنند. بدون شک، این مساله امتیازهای خوب دیگری را برای افراد به همراه دارد که در ادامه برخی از آنها را بررسی می کنیم.

در اختیار داشتن زمان بیشتر

مدیریت کسب و کار در منزل به معنای زمان بیشتر برای انجام برخی امور دیگر است. بر خلاف یک محیط اداری که نمی توانید بدون دریافت مرخصی از محل کار خود خارج شوید، در کسب و کار خانگی این فرصت کاملا در اختیارتان قرار دارد. البته انجام امور دیگر نباید خللی در انجام فعالیت های کاریتان ایجاد کند.

صرف هزینه های کمتر

مسلما یک کسب و کار مجازی، هزینه های کمتری را برای فرد در پی دارد. یکی از مهمترین دلایل آن عدم نیاز به استخدام کارگر و یا کارمند بوده و یا حتی اگر مجبور به این کار شوید، تعداد آنها بسیار اندک است. وسیله ارتباطی شما نیز اینترنت محسوب شده و از این رو نیازی به اجاره و یا خرید دفتر کاری ندارید. همچنین، از پرداخت مالیات نیز معاف هستید.

نیاز به سرمایه اندک

آغاز یک کسب و کار خانگی با توجه به مواردی که تاکنون اشاره شده، هزینه چندانی در پی نخواهد داشت. تنها سرمایه گذاری در این زمینه به خرید تجهیزات کامپیوتری و اشتراک اینترنت مربوط می شود که ممکن است آنها را نیز از قبل در اختیار داشته باشید.

خطرات کمتر

در شرایطی که سرمایه گذاری برای آغاز کسب و کارتان کوچک بوده، خطرپذیری آن نیز کاهش می یابد. این در شرایطی است که توسعه فعالیت ها می تواند به تدریج سود خوبی را برای شما به ارمغان آورد.

حفظ استقلال

آیا کسی را می شناسید که از داشتن استقلال در کسب و کار خود ناراضی باشد؟ از این رو، کسب و کار خانگی برای کسانی که قصد دارند استقلالشان به طور کامل حفظ شود، ایده آل است. بدین ترتیب، شریک سود و زیان فعالیتتان نیز تنها خودتان هستید.

افزایش شانس موفقیت

با توجه به گسترش چشمگیر شبکه های اجتماعی و محبوبیت آنها در میان افراد مختلف، کسب شهرت و توسعه فعالیت های کاری در فضای مجازی بسیار آسان شده است.

نکاتی برای موفقیت کسب و کار خانگی

اما برای موفقیت در این مسیر، نکاتی را نیز باید مد نظر قرار دهید. همواره تعادل را در ابعاد مختلف زندگی خود رعایت کنید. از آنجایی که کسب و کار خود را در منزل مدیریت می کنید، فرصت انجام این کار بیش از هر زمان دیگری فراهم شده است. فعالیت بیش از حد و خستگی مفرط تنها بهره وری شما را کاهش می دهد.

در دنیای مجازی تنها سلاح شما برای موفقیت به میزان خلاقیت و ابتکارتان باز می گردد. از آنجایی که دسترسی به اینترنت در سراسر جهان روند افزایشی را دنبال می کند، رقابت در آن نیز بسیار سخت و چالش برانگیز شده است. تنها در مسیر جریان های موجود حرکت نکرده و سعی کنید آغازگر جریان های جدید در فضای مجازی محسوب شوید.

اهداف و انتظاراتتان را بر مبنای واقعیات تعین کنید. بیهوده خود را برای تحقق اهدافی که فراتر از داشته هایتان هستند، درگیر نکنید. سعی کنید پیشرفت در کسب و کارتان را با توجه به اهدافی که امکان تحقق آنها وجود دارد، برنامه ریزی کنید.

  کارستان

  مریم خدایی

  ویژه کارآفرینان و مدیران | فنون ارتقای شغلی و افزایش حقوق | آشنایی با مشاغل و حرفه‌ها | فنون موفقیت تحصیلی و اجتماعی