اختصاصی کارستان - 5 گامی که امکان نداره بدون آن‌ها به موفقیت برسی

اختصاصی کارستان- ائلنور نقی نژاد

موفقیت مکان نیست، یک فرآیند است، پس یاد بگیر که چه طور این فرآیند را طی کنی...

از دور، موفقیت مثل یک مقصد به نظر می رسد، مکانی مثل یک گوشه دنج، یک هتل خوب یا یک ویلای زیبا و رمانتیک. وقتی شما به آن می رسید، همه چیز عالی است، درسته؟

برای آن دسته از کسانی که به موقعیتی رسیده اند که بیشتر مردم آن را موفقیت می نامند، بعضی چیزها یک ذره روان تر و زود گذرتر است. شما می توانید همه ابزار موفقیت را داشته باشید و هنوز خود را داخل آن ویلا نبینید. شما می رسید به آن ویلا یا گوشه دنج، آن را حس می کنید ولی این تمام آرزوی شما نخواهد بود. حتی ممکن است شما موفقیت را برای لحظه ای احساس کنید، اما بعد... از دستش بدهید.

بعد از گذشت سالها، من یاد گرفتم که موفقیت یک نقطه مکانی و مقصد نهایی نیست، بلکه یک فرآیند پایان ناپذیر است. این فرآیند چیزی مثل ریاضت مرتاضی یا شکرگزاری و قدردانی برای زندگی است وهمه افراد با آن مفهوم را درک می کنند، چه درون ویلا و چه بیرون آن. البته اعتراف می کنم که سفر کردن آسان و راحت برای اقامت در هتلی زیبا، دست آورد مورد علاقه من برای موفقیت است. بعضی اوقات موفقیت ساده است. شاید امروز موفقیت تنظیم کردن 15 دقیقه ای ساعتتان برای تمیز کردن آشپزخانه باشد (با توجه به نزدیک شدن زمان خانه تکانی) یا اینکه دختر 8 ساله تان شما را سر پا نگه دارد برای نق زدن اینکه اورا در کارهای روزمره اش کمک کنید. بله همین چیزهای کوچک و ساده، معنای موفقیت اند.

از نگاه کلی موفقیت، به شوق ساختن، عشق و ذوقی که از درون عمق وجود شما نشات گیرد، احتیاج دارد. این پنج قدم، چیزی است که نمی تواند از مسیر موفقیت شما حذف شود. پس این گام ها را بردارید.

  1. به چه چیزهایی اشتیاق و علاقه شدید دارید؟ آنهارا بیابید.

اینکار را می توانید با تفکر یا کنکاش نگرش انجام دهید. حتی می توانید به مشاور مراجعه کنید. خلاصه هر طور که صلاح می دانید آنرا انجام دهید و باز بیابید و بیابید و بیابید. این یک فرآیند یک بار برای همیشه نیست. این مثل یک مارپیچی است که، بزرگتر، پرپیچ تر و تند و تیزتر می شود.

  1. متعهد به کمک کردن و یاری رساندن به دیگران باشید.

براستی، یاری رساندن به دیگران، مشتریان شما، کارمندان شما، طرفداران یا نیازمندان، یکی از مهمترین گام هاست. با انجام این کار، حسی در درون شما پدیدار می شود که شیرینی آن با هیچ لذتی قابل مقایسه نیست. موفقیت یاری رساندن است.

  1. اطرافیان خود را راضی و پر انگیزه نگه دارید حتی اگر خودتان خیلی دلسرد شده باشید. این را جزو اعتقادات خودتان قرار دهید.

هر روز، روزی زیبا نیست و هر سال سال زیبایی. شما چه چیزهایی می توانید از این شکست ها وعقب نشینی ها یاد بگیرید، و چگونه می توانید به پیشروی ادامه دهید و چیز دیگری اهمیت نداشته باشد؟ یافتن اعتقاد و باور یک کلید است که مارا به دو گام قبلی بر می گرداند : اگر کار مهمی انجام می دهید که می دانید برای دیگران مفید است... خب پس... به کار خود ادامه دهید.

  1. مواظب خودتان باشید.

آقای بروس اسپرینگستین را به عنوان یک الگوی موفقیت در نظر بگیرید. اجراهای او همیشه همراه با مقدار باور نکردنی انرژی است و لذت وشادی را به تمام جهان پخش می کند. اما به عنوان هنرمند باید دمی بایستد و نفس بگیرد. در 63 سالگی، او سلامتی خود را حفظ کرده تا برای ساخت موسیقی الهام بگیرد و و رمق اجرا داشته باشد. این فرآیندی است که باید مورد توجه قرار گیرد، اینکه مواظب خود باشید، و به خودتان اجازه استراحت بدهید و برای اطمینان از اینکه توان و انرژی انجام کارهایتان را دارید خودتان را بازیابی کنید، منجر می شود تا به ستاره خویشتن خویش تبدیل شوید.

  1. موفقیت خود را جشن بگیرید و آنرا با بخشندگی زیاد با دیگران شریک شوید.

هر زمان که موفقیت خود ونتایج آنرا با دیگران سهیم می شوید، شما دانه موفقیت بعدی خود را می کارید. چون که موفقیت یک عمل یکبار برای همیشه نیست. مثل باغی دارای فصل طلایی و فصل رکود است که باید مراقبش باشید که پایدار بماند و با دیگران قسمتش کنید.

ترجمه شده در واحد تامین محتوای کارستان

  کارستان

  Elnur Naghinezhad

  آموزش‌های کاربردی کسب و کار | ویژه دانش‌آموزان و دانش‌جویان | فنون موفقیت شغلی و اجتماعی برای همه | فنون موفقیت تحصیلی و اجتماعی | اخبار و موارد "اختصاصی بیزیکت" | آموزش‌های اختصاصی و جدید مدیریت و کسب و کار

  موفقیت | روان | سلامت | خوشبختی | گام | شادی