اختصاصی کارستان - 24 راه مطمئن برای تبدیل شدن به یک شبکه ساز

اختصاصی کارستان- ائلنور نقی نژاد

رابطه ساختن و شبکه ارتباطات همان چیزی است که بیشتر ما در کسب وکارمان به آن محتاج بوده و متاسفانه بعضی اوقات در این امر مهم از خود ضعف نشان می دهیم. اینجا 24 توصیه ای که می تواند شما را به یک شبکه ساز قدرتمند تبدیل کند، آوردم. امیدوارم که با تمرین در تک تک موارد شما هم تبدیل به یک شبکه ساز قدرتمند شده و کسب وکارتان را رونق دهید.

  1. قابل اعتماد باشید

مثل لایک جمع کردن است. اگر شما یک شبکه ارتباطی قدرتمند و خوب می خواهید، باید قابل اعتماد باشید. شما نیازمند مردمی هستید که شما را دوست دارند و با شما ارتباط دارند برای اینکه شما یک دوست حقیقی هستید.

  1. حمایت کنید.

شما باید حقیقتا حامی خواسته های اعضای شبکه ارتباطی خود باشید. در مورد اعضای شبکه خود کنجکاوی کنید و از این کنجکای سیر نشوید. کتی کپرینو (Cathy Caprino) می گوید: اگر شما از در خدمت رسانی به مردم وارد شوید، کمک های شما صد برابر شده و به شما بر می گردد.

  1. پذیرا و بی آلایش باشید.

همیشه در طلب رابطه های دوستانه جدید باشید چون شما می دانید که نفرات با ارزشی می توان از این طریق میان یافت. با اضافه شدن هر نفر جدید به لیست دوستان مورد اعتماد شما، اعضای شبکه شما با نرخ فزاینده ای اضافه خواهد شد.

  1. پی گیری کنید و به انجام رسانید.

در مورد سرعت، تناسب و پی گیری راسخ سخت کوش باشید. پی گیری خیلی ضروریست. هر چیزی را که گفته اید انجام می دهم، انجام دهید. فقط جمع کردن کارت ویزیت که کار نشد...! بلکه به جای آن، با فرستادن پیام شخصی در لینکدین یا دیگر شبکه ها برای قرار گرفتن در تقویم کاری شخص مذکور، می شود کاری انجام داد.

  1. اول، یک چیز با ارزش پیشنهاد دهید و این کار را بارها و بارها تکرار کنید.

منابع و مهارت خود را افزایش دهید تا این کار را بخوبی انجام دهید. و این کار را بدون هیچ انتظاری انجام دهید.

  1. ارزش، بها، بپرسید بهایش چه قدر می شود.

وقتی زمان آن می رسد که از شبکه خود درخواست کمک کنید، دقیقا بعد از ارزش دادن این کار را بکنید. و بعدد دوباره ارزش بیشتری اضافه کنید. و این نکته را به خاطر بسپارید دو برابر ارزشمند تر چیزی که می خواهید انجام شود پیشنهاد دهید.

  1. قدردانی خود را نشان دهید.

به مردم نشان دهید که بدانند چه تعهدی به شما دارند. قدردانی کنید... قدردانی کنید و قدردانی کنید...

  1. این خاله بازی نیست.

این خیلی خوب هست که بدایند وقتی شما به آقای ایکس کمک می کنید، آقای ایگرگ به شما کمک خواهد کرد نه ایکس...

  1. صبر کنید تا ماهی های را یکجا در تور بیندازند.

در رابطه ها بلند مدت را ببینید. بدانید که آنها رفیق کهنه نیستند و در طول زمان با افزودن ارزش ملموس به رابطه اعتماد بسازید.

  1. برا شما چی داره؟

بزگترین ارزش در ارتباطات قابل اعتماد و پیشنهاد منابع به دیگران، خوشحالی و احساس شادی است که این فعالیت ها به شما می دهد. ارتباطات قدرتمند، رابطه های قوی می سازند که ما را به سوی موفقیت می کشاند.

  1. هر جا هستید شروع کنید.

گوله برف شبکه، هر جا هستید بسازید و قلش دهید تا بزرگتر شود. البته همین الان هم شما دارای شبکه هستید. خانوداه، دوستان، همکاران و ... و هر کسی که تابحال او را ملاقت کرده و مدتی با او رابطه داشته اید.

  1. چه طوری می تونم کمکتون کنم؟

همیشه رابطه ها را با این جمله شروع کنید. هر کسی یک مشکلی دارد که ممکن است به کمک احتیاج داشته باشد. شما یا مخاطبانتان می توانید کمک کنید... فقط باید بپرسید. سعی کنید خود را جای دیگران بگذارید و به این فکر کنید که چطور می توانید کمک کنید تا به اهدافش برسد. می تواند شبیه به بازی سرگرم کننده پازل باشد... پیدا کردن شخصی که می تواند کمک کند. همچنین آماده پاسخ دادن به این سوال باشید اگر از شما پرسیده شد.

  1. در مکان های مناسب باشید.

ببینید که اهدافتان چیست آن وقت می توانید جایی را که باید زمان خود را در آن صرف کنید بیابید.

  1. مردم همان منابعی هستند که شما به آن نیاز دارید.

منابعی که همه ما نیازمند آنیم به مردم وصل شده است. اگر شبکه ای قدرتمند نداشته باشید از فرصت های بار نکردنی آن خبر نخواهید داشت.

  1. قضاوت بر اساس شخصیت

رابینت(Robinnet) در کتاب خود می نویسد، مخاطبین خود را بسنجید. سنجش ارزش بر اساس کمال و شخصیت نه بر اساس عنوان یا ثروت.

  1. از غریبه ها نترسید.

اول همه کس برای شما غریبه بودند تا زمانی که شما آنها را ملاقات کردید. اما وقتی شما یک قرار ملاقات دارید، مردم به آنجا با امید دیدن نفرات جدید می آیند. پس از معرفی کردن خود نهراسید.

  1. بشناسید، دوست بدارید و اعتماد کنید.

حتما می دانید که باید شخصی را دوست داشته باشید و بعد به آن اعتماد کنید تا رابطه شکل بگیرد. خیلی طول می کشد تا تمام این سه مورد را توسعه دهید، اما چند ثانیه برای تخریب آن کافیست. بهترین چیز برای اینکه در دل شخصی جا باز کنید اینست که بدنبال نقاط مشترک باوی باشید.

  1. یک ارتباط دهنده باشید.

قدرت بسیار زیادی در ایجاد روابط برد-برد برای مردم وجود دارد. همیشه بدنبال راهی برای انجام دادن این مهم برای اعضای شبکه خود باشید. تلاش کنید تنا یک اکوسیستم خلق کنید که در آن به مخاطبین خود کمک می کنید و این را ببینید که مخاطبین شمااعتماد کافی به شما دارند تا به سرعت به شما پاسخ دهند. احساس خوبی خواهید داشت اگر این کار را انجام دهید.

  1. نگاه استراتژیک داشته باشید.

به همه چیز بلند مدت نگاه کنید. چشم انداز داشته باشید و گوله برفی شبکه را قل دهید.

  1. شبکه خود را همه جانبه گسترش دهید.

فقط یک شبکه در سطح یا صنعت خود نسازید. شبکه خود را متنوع کنید. سطح بالاتر، پایینتر، صنایع دیگر و... هر مخاطب جدید خود یک شبکه جداگانه از ارتباطات را برایتان به ارمغان می آورد.

  1. از خانه خود محافظت کنید.

در مورد افرادی که به شبکه خود دعوت می کنید و آن ها را نگه می دارید حساس باشید. اگر کسی را برای دوستی نخواهید، آن شخص برای کار با شما هم مناسب نخواهد بود. یکی از جملاتی که من خیلی دوست دارم اینست که: شما معدل و میانگین پنج نفر از افرادی هستید که بیشترین وقت خود را با آنها سر می کنید. (جیم ران-Jim Rohn) به علاوه جهان شما را از لنز کسب و کار و شرکت تان می بیند. اضافه کردن نفر نامناسب، ممکن است به سرمایه اجتماعی شما آسیب برساند.

  1. واژه شبکه سازی را دوباره تعریف کنید.

یک برداشت منفی از شبکه سازی وجود دارد، آنهایی که از همه چیز و همه شخص برای رسیدن به منافع خود استفاده می کنند. اما جیسون بست (Jason Best) در کتاب رابینت این طور می گوید: شبکه سازی چیز نا معمولی است. اما دیدن مردمان جدید و پذیرا بودن در مقابل معرفی شدن دیگران، سرگرم کننده و هیجان انگیز است.

  1. چی می شود اگر محتاط و نگران باشید؟

اگر حتی محتاط و نگران باشید، شما همیشه مجبورید که با مردم معاشرت کنید. تلاش کنید از شخصی تقلید کنید که وی را در این زمینه تحسین می کنید.

  1. هر کس مناسب نیست.

هر کسی که شما وی را ملاقات می کنید برای شما و شبکه شما مناسب نیست. از این مردم جدا شوید و آنها را با خاطره ای خوش ترک کنید. این خیلی مهم است که همه پل های پشت سر را خراب نکنید.

این جمله مایک ماهنی (Mike Mohny) را خیلی دوست دارم. دقت کنید: هر دو سیستم مبادله B2B و B2C مرده اند. اکنون عصر مبادله های P2P (شخص به شخص) است. ما در عصری زندگی می کنیم که هویت شما مایعی است بین کسب و کار و زندگی شخصی شما. و این مهم است که شما در هر دو حوزه مورد اعتماد باشید و نقش خود را بدرستی انجام دهید. اگر شما هنوز متقاعد به اهمیت ایجاد یک شبکه قدرتمند و استراتژیک نیست، شاید کلمات جین هاوارد(Jin Haward) شما را متقاعد کند : "آن را یک قبیله بنامید، آن را یک شبکه بنامید، آن را یک قوم بنامید ، آن را یک خانواده بنامید: هر آنچه که شما بنامید، هر کسی که شما هستید، شما به یکی از آن نیازمندید."

ترجمه شده در واحد تامین محتوای کارستان

  کارستان

  Elnur Naghinezhad

  ویژه کارآفرینان و مدیران | فنون موفقیت شغلی و اجتماعی برای همه | مهارت‌های بازاریابی و فروش | مهارت‌های ضروری مدیران | اخبار و موارد "اختصاصی بیزیکت" | آموزش‌های اختصاصی و جدید مدیریت و کسب و کار

  رابطه | شبکه | ارتباط | کسب وکار | مهارت