کتاب «سوء مدیریت در بانک‌ها و موسسات مالی» با موضوع بررسی راهکارهای پیش‌گیری از سوء مدیریت مالی در بانک‌ها و موسسات مالی منتشر شد.
به گزارش خبرنگار مهر، کتاب «سوء مدیریت در بانک‌ها و موسسات مالی» که نخستین مجلد از سلسله کتاب‌های موسسه نشر کهکشان دانش در موضوع مدیریت بانکی است به قلم داود مهدیان و احمد اسدی افشرد منتشر شد. این کتاب که به بررسی علل، پیامدها و راهکارهای مقابله با سوء رفتار در مدیریت بانک‌ها و موسسات مالی می‌پردازد، یک کتاب کاربردی با موضوع مدیریت مالی در موسسات بانکی و پولی است. نویسندگان این اثر در مقدمه این کتاب درباره علل تالیف آن اظهار داشته‌اند: بر خلاف نظریه رایج در اقتصاد که معتقد است بحران‌های مالی صرفا در اثر عوامل کلان اقتصادی ایجاد می‌شوند، در این مجموعه خواهیم دید ک مدیریت بانک نیز می‌تواند به عنوان یک عامل اساسی در ایجاد بحان‌های بانکی و همچنین یک منشاء بالقوه در ایجاد و یا تقویت ضرر، زیان و انحرافات اقتصادی عمل کند...این کتاب ضمن آشنا ساختن ندیران بانکی کشور با اشکال مختلف سوء مدیریت به عنوان سرمنشاء بروز بحران در یانک‌ها و موسسات مالی، راهکارهای لازم جهت مقابله با این عارضه را در اختیار ایشان قرار می‌دهد. این کتاب در بخش نخست خود به موضوع ایجاد بهران و ورشکستگی در بانک‌ها و موسسات مالی می‌‍ردازد و این مساله را در موضوع عوامل خرد اقتصادی تحت کنترل مدیران و خارج از کنترل مدیان بررسی می‌کند.

بخش دوم این کتاب به موضوع بررسی علل ورشکستگی موسسه مالی«اخلاص فاینانس» پرداخته و نقش عوامل کلان اقتصادی، عوامل داخلی سیستم بانکی و عوامل داخلی موسسات مالی می‌پردازد. سومین فصل از این کتاب نیز به موضوع  سیستم‌های رتبه‌بندی بانک‌ها و موسسات مالی  می‌‍ردازد و موضوع سیستم رتبه‌بندی کملز و شاخص‌های پنج‌گانه در مدل درجه‌بندی توان مالی بانک‌ها اشاره دارد. فصل پنجم از این کتاب هم به موضوع اصول نظارت و مدیریت صحیح در بانک‌ها و موسسات مالی پرداخته و اصولی چون نظرت و  مدیریت صحیح در بانک و موسسات مالی، فرآیند صدور مجوز، نقل و انتقال سهام سرمایه‌گذاری و روش‌ها و ابزارها و تکنیک‌های نظارتی می‌پردازد. آخرین بخش از این اثر نیز در قالب درس‌هایی برای مدیران موضوع الزامات و مقررات احتیاطی و نسبت‌های مالی را در موسسات بانکی مورد توجه قرار داده است. انتشارات کهکشان دانش این کتاب را در 250 صفحه و با قیمت 18 هزار تومان منتشر کرده است.  

  

  انتشارات کهکشان دانش