نتايج بررسي ها نشان مي دهد در اولين برخورد شما با ديگران برداشت طرف مقابل از شخصيت شما تا ۹۳ درصد مربوط به زبان بدن شماست. ۷درصد باقي مانده هم مربوط به سخناني است که مي گوييد.

نتايج بررسي ها نشان مي دهد در اولين برخورد شما با ديگران برداشت طرف مقابل از شخصيت شما تا ۹۳ درصد مربوط به زبان بدن شماست. ۷درصد باقي مانده هم مربوط به سخناني است که مي گوييد. محققان مي گويند، زبان بدن تنها به صاف ايستادن يا ارتباط چشمي نيست بلکه مولفه هاي ديگري نيز در آن دخيل است.

اما چگونه مي توان با زبان بدن ديگران را جذب خود کرد؟

تکان دادن سر: هنگام صحبت کردن با ديگران به آرامي سر خود را تکان دهيد. اين امر باعث آرامش فرد مقابل مي شود و نشانه اين است که حرف هاي او را مي فهميد. با تکان دادن سر فرد مقابل متوجه مي شود که به حرف هاي او گوش مي دهيد. اين سريع ترين روش ارتباط بدون گفتن حتي يک کلمه است.

نگاه نافذ؛ نگاه خود را از چشم ها به وسط پيشاني فرد مقابل هدايت کنيد. اين کار باعث مي شود تا نگاه شما دقيق و نشانه تحکم باشد.

دست کشيدن به موها: اين حرکت معمولاً نشانه نداشتن اعتماد به خود و آن چه مي گوييد است.
نارضايتي از وضعيت: قفل کردن دو دست پشت گردن در حالي که آرنج ها به سمت جلوست نشانه اين است که ناراحتيد يا اين که از وضعيت پيش آمده راضي نيستيد.

لمس انگشتان:لمس کردن نوک انگشتان هنگام گفت وگو يعني اين که از موضوعي اطلاعات کامل داريد.

افسردگي: راه رفتن در حالي که دستانتان را در جيب گذاشته ايد نشانه نااميدي و ناراحتي است.

دست کشيدن به چانه: دست کشيدن به چانه هنگام حرف زدن نشانه قضاوت کردن درباره حرف هاي طرف مقابل است يا اين که مي تواند نشانه تصميم گيري باشد.

پرخاشگري: نشان دادن طرف مقابل با انگشتان هنگام صحبت کردن نشانه پرخاشگري است.

تن صدا: کسي که شما را هم سطح خود مي داند، با تن صداي معمولي نه خيلي بلند نه خيلي آهسته با شما صحبت مي کند. واکنش به حرکات شما:اين يک حرکت متداول است يعني که فرد مقابل سعي دارد روي شما اثر خوبي بگذارد و رابطه نزديک برقرار کند.

در فکر بودن: نگاه کردن به بالا يا سمت چپ؛ يعني که به فکر تو هستم، يا به گذشته فکر مي کنم يا تلاش مي کنم يک چيز مهم را به ياد بياورم.

کشيدن گوش: اين حرکت يعني که فرد از چيزي مطمئن نيست. اهميت ندادن:اگر هنگام صحبت کردن، فرد مقابل، خود را با تلفن همراه، خودکار، کاغذ و... مشغول کند يعني که حرف هاي شما براي او اهميت ندارد يا اين که سعي دارد از شما فرار کند. لبخند زدن : روان شناسان مي گويند لبخند زدن، نوعي تقليد ناخودآگاه است. اين حرکت موثر ديگران را به فرد مقابل متوجه مي کند.

احساس خوب داشتن: وقتي اغلب، کف دست به سمت بالا قرار بگيرد، نشانه سادگي و مهرباني است. مردم به حرف هاي چنين فردي اعتقاد دارند و از بودن کنار او لذت مي برند.

پلک زدن مکرر: اين علامت اضطراب است. ميزان پلک زدن با وارد شدن اضطراب افزايش مي يابد. سعي کنيد آرامش خود را حفظ و به ويژه هنگام اضطراب داشتن پلک زدن را کاهش دهيد.

قرار دادن وزن از اين پا به آن پا: هنگام مکالمه، در هر ۲ تا ۳ دقيقه پاها را عوض نکنيد، زيرا اين نشانه خستگي است.

دست به سينه: اين حرکت مانع ارتباط برقرار کردن با افراد ديگر مي شود؛ زيرا انرژي منفي ارسال و فرد احساس مي کند تمايلي به برقراري ارتباط با وي نداريد.

بهداشت بدن و لباس: رعايت بهداشت بدن و پوشش درست و مناسب جزو مهم ترين اصول است.
کمي آهسته: سعي کنيد حرکت بدني خود را کند کنيد آرامش در حرکت هاي بدني نشانه قدرت فرد است.

براي خود الگو قرار دهيد: براي آموختن حرکت هاي درست لازم است براي خود يک الگو انتخاب کنيد. با نگاه کردن به حرکت هاي بدني الگويي که انتخاب کرده ايد آن را تمرين کنيد. اسم مخاطب را به زبان بياوريد.محققان مي گويند، شيرين ترين چيزي که هر فرد مي شنود، اسم خودش است. بنابراين هنگام صحبت کردن، اسم مخاطب را به زبان بياوريد. مسير نشانه جذب شدن است:بدن انسان به طرفي که ذهن مي خواهد برود تمايل پيدا مي کند يعني که پاها و زانوها هميشه به سمت کسي که ذهن جذب آن شده است قرار مي گيرد.

  کارستان

  سمیه خدایی

  فنون موفقیت شغلی و اجتماعی برای همه | خانواده، فرزندان، روابط همسران | ویژه دختران و پسران جوان | اطلاعات عمومی و جالب و خواندنی | فنون موفقیت تحصیلی و اجتماعی