دنیای تبلیغات و بازاریابی طی یک دهه گذشته دستخوش تغییرات گسترده‌ای شده است. کسب و کارهای مختلف دیگر نمی توانند تنها به شیوه‌های سنتی بازاریابی مانند تبلیغ در نشریات و یا آگهی‌های تلویزیونی برای کسب موفقیت متکی باشند.

با توجه به این حقیقت که مخاطبان هدف بیشتر به سوی فضای مجازی و آنلاین حرکت می کنند، نیاز به کمپین‌های بازاریابی برای دیده شدن هرچه بیشتر در این حوزه افزایش یافته است. بر همین اساس، بازاریابی اینترنتی طی چند سال گذشته از جایگاه ویژه‌ای برای کسب و کارهایی که در پی افزایش رقابت پذیری و جذب هرچه بیشتر مشتری‌ها بوده‌اند، برخوردار شده است.

در حقیقت، کسب و کارهای کوچک و متوسط و حتی کسب و کارهای خانگی برای حفظ رقابت پذیری خود نیازمند استفاده از راهبردهای بازاریابی جامع، متمرکز و هدفمند در دنیای آنلاین هستند. به بیان دیگر، زمانی که شرکت‌های بزرگ با بودجه‌های چشمگیر خود در حوزه تبلیغات چاپی و آگهی‌های تلویزیونی فعال هستند دیگر نمی توان تعامل و ارتباط لازم با مشتری‌های هدف را از این طریق کسب کرد.

در دوران اینترنت و جهانی شدن، جایی که مشری‌ها از موتورهای جستجو، اپلیکیشن‌های گوشی‌های همراه و شبکه‌های اجتماعی برای دسترسی به اطلاعات محصولات و خدمات مورد نیاز خود استفاده می کنند، حضوری جامع و پررنگ در این فضا برای کسب و کارهای متوسط و کوچک حیاتی است.

برای فعالیت هرچه بهتر در فضای آنلاین، تمرکز بر ایجاد محیطی پر محتوا در قالب وب سایت و اتخاذ راهبرد استفاده موثر از پیوندها برای ارتقا حضور و دیده شدن در میان مخاطبان هدف ضروری و حیاتی است. برای موفقیت در بازاریابی اینترنتی باید خلاق و نوآور باشید. کسب و کارهای کوچک و متوسط باید همواره در زمینه توسعه ایده‌های بازاریابی آنلاین جدید به منظور جذب مخاطبان و ارتقا جایگاه کسب و کار خود کوشا باشند.

بازاریابی اینترنتی چه از نظر بهره‌وری و چه اقتصادی دارای امتیازات فراوانی برای کسب و کارهای خانگی در دنیای رقابتی مدرن امروز است. راهبردهای خلاقانه بازاریابی اینترنتی برای کسب و کارهای خانگی می تواند با بودجه‌های کوچک انجام پذیر باشند. این بودجه اندک در کنار ایده و راهبردی موثر، دیده شدن و دسترسی هرچه بیشتر مشتری‌ها به شما را امکان پذیر می کنند.

بازایابی اینترنتی امکان ارتباط با مخاطبان در سراسر جهان را با سرمایه گذاریی‌های نه چندان سنگین فراهم می کند. همچنین، امکان سفارشی سازی آن بر اساس تغییرات جریان بازار و فضای حاکم بر محیط کسب و کار وجود دارد.

شیوه‌های متفاوت و متنوعی در بازاریابی اینترنتی برای دسترسی به مخاطبان هدف و آشنایی هرچه بیشتر با کسب و کار و برند شما وجود دارد. در حقیقت، یک کمپین بازاریابی متمرکز و هدفمند در یک کسب و کار کوچک می تواند امکان رقابت با کسب و کارهای بزرگ را نیز فراهم کند. این در شرایطی است که از طریق شبکه‌های اجتماعی امکان دسترسی سریع و شخصی به مخاطبان وجود دارد.

کسب و کارهای خانگی و کارآفرینان کوچک می توانند با استخدام متخصصان بازاریابی اینترنتی از آنها در زمینه طراحی و اجرای راهبردهایی حرفه‌ای و جامع برای دستیابی به اهداف، ارتقا جایگاه خود در دنیای مجازی و دیده شدن هرچه بیشتر به شیوه‌ای کاملا اقتصادی استفاده کنند.

  پول نیوز

  علیرضا رضوی

  آموزش‌های مهارتی و فنی مشاغل

  بازاریابی | اینترنتی | در | دنیای | رقابتی | مدرن | چه | جایگاهی | می | تواند | داشته | باشد؟