خانه تکانی سریع ، ارزان و آسان

خانه تکانی آنچنان در شب عید ما را به خود مشغول می کند که  که از توجه به نکات ایمنی غافل می شویم و بارها مشاهده می کنیم با می شنویم که افراد در حین نظافت منزل از بالای نردبان سقوط کرده و دچار شکستگی دست و پا شده و یا بر اثر رعایت نکردن احتیاط، و مخطوط کردن انواع مواد شوینده دچار گازگرفتگی و مسمومیت می شوند و یا حین شست شوی لوازم برقی، دچار برق گرفتگی شده اند.

توصیه های کارساز و ایمن خانه تکانی:

1.  از نردبان و چهارپایه مطمئن ، استاندارد، ایمن و حتی المقدور دوطرفه استفاده کنید.

2. برای شستشوی پرده ها، کف آشپزخانه ، حمام و ... که آلوده به روغن هستند با مواد قابل اشتعال بویژه بنزین، جدا خودداری شود چرا که باعث آتش سوزی و عواقب خطرناکی خواهد شد.

3. از قرار دادن مواد شوینده مانند سفید کننده ها و جوهر نمک در دسترس کودکان اجتناب کنید تا از مسمومیت کودک دلندتان جلوکیری کرده باشید 

4. استفاده از مواد شویندهبه طور مداوم باعث  بروز ناراحتی های تنفسی و پوستی می ود که برای جلوگیری از بروز این عوارض، بهتر است به هنگام استفاده از ماسک و دستکش استفاه نمایید.

5. احتیاط لازم را در پاک نمودن شیشه و پنجره ها داشته باشید و از رفتن روی نرده ها و قرنیز های ساختمانجدا خودداری نمایید.

6. قبل از شستشوی لوازم برقی مانند لوستر و چراغها،  از قطع بودن کامل برق کاملا مطمئن شوید چرا که کمترین بی احتیاطی ممکن است برق گرفتگی را به همراه داشته باشد.

7. در زمان جابجایی لوازم خانگی بویژه اجاق گاز، احتیاط لازم را داشته باشید و تمام اتصالات گاز شهری و یا کپسول گاز را با آب و صابون چک کنید و تا از عدم نشتی گاز مطمئن شوید و در صورت فرسودگس ، رابط گاز را هر چه سریعتر، تعویض نمایید.

8. از ریختن موادقابل اشتعال درون چاه فاضلاب و دستشویی خودداری کنید که این کار باعث انفجار و آتش سوزی می شود.

9. از جابجایی لوازم سنگین منزل به صورت انفرادی خودداری کنید و د این موارد از کمک دیگران بهره بگیرید تا در ایام خوش نوروز از عوارض دیسک کمر و کمر درد در امان باشید.

10. شارژ به موقع خاموشش کننده های دستی  در محیط خانه ، می تواند کمک بسزایی در اطفای آتش سوزی های احتمالی  می کند. بنا براین نسبت به شارژ و آماده بودن این کپسول ها، اقدام کنید.

4.

 

 

  دانلود فایل ضمیمه

  زیزی گولو

  omid SABZ

  خانه....تکانی....احتیاط....شکستگی...مسمومیت...