به‌ طورکلی، IT (فناوری اطلاعات) پیشرفت‌های قابل‌توجهی را در عملکردهای تجاری و به طور کل در زندگی بشر ایجاد کرده است.

در فرایند جهانی شدن، IT نه تنها دنیا را به هم نزدیک‌تر کرده است بلکه این امکان را به اقتصاد جهان داده است که به یک سیستم وابسته تکی تبدیل شود. این یعنی ما نه تنها می‌توانیم خیلی سریع و موثر اطلاعات را منتقل کنیم بلکه می‌توانیم موانع زبانی و جغرافیایی را نیز از میان برداریم. با کمک فناوری اطلاعات که کشورهایی که نه تنها با فاصله جغرافیایی از هم دور بودند بلکه برای تبادل ایده‌ها و اطلاعات به یکدیگر با موانع زبانی روبه‌رو بودند، را به هم نزدیک کرده است، دنیا به یک دهکده جهانی تبدیل شده است.

در ارتباطات، IT ارتباط را ارزان‌تر، سریع‌تر و کارامدتر کرده است. ما می‌توانیم امروز با هر کسی در سراسر دنیا به راحتی از طریق اس‌ام‌اس یا ایمیل در تماس باشیم. اینترنت نیز ارتباط چهره به چهره مستقیم را برای افراد در نقاط مختلف جهان مقدور کرده است.

IT همچنین با کمک به کامپیوتری کردن فرایندهای تجاری، در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرده است. این درمقابل بازده کاری را بالا می‌برد که باعث افزایش سود می‌شود و این یعنی در شرایط کاری آسان‌تر پرداخت‌ها بالاتر خواهد بود.

IT با مقدور ساختن ارتباط افراد با فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان با یکدیگر و ایجاد امکان تبادل ایده‌ها و نظرات به هم، بین شکاف‌های فرهنگی نیز پل زده و درنتیجه هوشیاری افراد را بالا برده و تبعیضات را کاهش داده است.

IT این امکان را هم برای همه تجارت‌ها در سراسر جهان فراهم کرده است که هر هفت روز هفته، 24 ساعت کار کنند و خریدها از کشورهای دیگر ساده‌تر شود. این یعنی می‌توانید بدون اینکه حتی قدم از قدم بردارید، کالاهایتان را درست مقابل در خانه‌تان دریافت کنید.

و آخر اینکه IT در خلق شغل‌های جدید و جالب مثل برنامه‌نویسی کامپیوتر، تحلیل سیستم‌ها، ساخت سخت‌افزار و نرم‌افزار و طراحی وب نیز کمک کرده است.

حال که تجارت بسیار رقابتی شده است، نیاز به استفاده از IT برای جلو ماندن در کار الزامی به نظر می‌رسد. IT خوب می‌تواند شما را از رقیبانتان پیش بیندازد.

در زمینه عملکرد و انعطاف‌پذیری، IT داخلی می‌تواند به ارتقاء عملکرد زیرساخت کمک کند و درنتیجه عملکرد و دامنه انتخاب‌های شما افزایش یابد. IT خارجی می‌تواند به ایجاد یک سکویی کارامد، قابل‌انعطاف برای کار کردن با مشتریان، شرکاء و کارپردازان کمک کند.

در تجارت، IT داخلی می‌تواند کارایی عملکردی و کیفی داخلی را تقویت کند. و IT خارجی به تسهیل کانال‌های بازار، ایجاد کانال‌های حدید و ادغام کانال‌های مختلف کمک می‌کند.

IT همچنین به ارتقاء عملکرد کارگران دانش و تقویت یادگیری سازمانی کمک می‌کند. از جنبه حارجی می‌تواند عملکرد کارگران دانش، کارپردازان و سازمان‌های شریک را تقویت کند، به محصولات و خدمات کنونی ارزش اطلاعاتی اضافه کند و محصولات و خدمات جدیدی براساس و مبنای الاعات خلق کند.

همچنین می‌تواند به جذب و حفظ بهترین استعدادها، افزایش رضایت و وفاداری به کار، ایجاد فرهنگ شرکت کردن، انگیزه، اعتماد و هدف مشترک کمک کند. از جنبه خارجی، IT به جذب و بقای مشتریان، کارپردازان و شرکا و سرمایه‌گذارانی با کیفیت بالا، افزایش رضایت سهامداران، همکاری و وفاداری در کار کمک کند.

درنتیجه در هر کار و تجارت IT یک الزام محسوب می‌شود.

  مردمان

  هاوژین قربانی

  ویژه کارآفرینان و مدیران | اخبار کسب و کار و اقتصادی | اخبار دانش و فن‌آوری | دانستنی‌ها و اطلاعات عمومی | اطلاعات عمومی و جالب و خواندنی | مهارت‌های ضروری مدیران

  فواید | IT | (فناوری | اطلاعات) | در | تجارت | مدرن