و حالا وقت این است که نیم نگاهی به اراده خود در قدرت بیان خود ، بیندازیم .

انتقال مفهوم گفت و گوی خود ، بستگی به اراده ما دارد ، پس در ابتدا با اراده به انجام آن در ذهن، قدم اول را بر می داریم . تصمیمات، به ما کمک می کنند تا کنترل بیشتری بر اوضاع زندگی خود داشته باشیم.

تعریف روزمره اراده :" داشتن یک تصور از چیزی که به ذهن برای رسیدن به آن هدف جهت می بخشد ". اراده ای ضعیف ، باعث می شود گاهی وقتها بدون هیچ هدفی سردرگم بمانیم . اما در این وقت است که تمام نیروهای اطراف ، ما را به آسان ترین و نزدیک ترین مسیر هدایت می کنند. بطور مثال : من اراده می کنم و با اطمینان می دانم  که براحتی می توانم منظور خود را در یک گفت و گو ، بدون ترس و ابهام انتقال دهم و نتایج و در ادامه نحوه عکس العمل ها و نتایج مربوط به این بحث را در ذهن خود نقش می بندم .

برخی معتقدند ، در این دنیای امروزی دیگر جایی برای اراده و رویاهای ما نیست . رسانه ها و بیشتر جامعه نیز میگویند :" در حال حاضر باید واقع گرا بود ". باید بدانیم بدون اراده و رویاها ،ما همین زندگی حقیقی کنونی را داریم . واقعیت چیز بدی نیست . ما مجبوریم نحوه زندگی و نیل به اهداف خود را طبق امکانات موجود انتخاب کنیم . سرلوحه هدف ما " واقعیت " و " واقع گرایی" است و در اینجاست که واقع گرایی هزینه ای را در بر دارد و آن ، سلب احساسات ، اشتیاق و امیدها و رویاها و حذف اراده ما است .

در این دنیای نامعلوم و پیچیده ، آیا فرصتی می ماند که انسان ، در قدم اول ، به رویاهای خود فکر کند ؟ شما می توانید قبل از شروع هر روز تصور آن روز را در ذهن خود القاء کنید .بطور مثال ، تصور کنیم که ؛ دوست داریم بیشتر کار کنیم یا کمتر ، یا به شغل یا موقعیت جدید دست پیدا کنیم ، به سلامتی یا تناسب اندام دلخواه می رسیم ، و یا به این فکر کنیم که وقت بیشتری را برای کسی که دوستش داریم بگذاریم و یا تنها باشیم ! البته که همیشه اراده و رویاهای ما در جهت مخالف درگیریها و نارضایتی های موجود در زندگی حرکت می کند ، ما برآنیم تا به یک آرامش دلخواه برسیم.  

Bessie در سن هفتاد سالگی تصمیم می گیرد که یک عکاس معروف بشود . خیلی ها عقیده داشتند که او بیش از حد پیر است و به هدف خود نمی رسد. او در یک مسابقه عکاسی شرکت کرد و اولین جایزه خود به مبلغ 10000 دلار دریافت کرد . کمپانی Kodak عکسی را که او بخاطرش جایزه دریافت نموده بود را در سرتاسر جهان پخش کرد. وی چنین می گفت :" برای تحقق یک رویا هیچگاه دیر نیست "

بله ! بیشتر مردم در ذهن خود رویاهای مختلف را می پرورانند . مانند ؛ ازدواج و بچه دار شدن ، تغییر شغل یا موقعیت اجتماعی ، نویسندگی ، کاستن وزن و یا مهاجرت به یک کشور دیگر . با داشتن اراده و تصور رویاهایمان ، در اینجا ما به منظور تحقق و اثبات آن تلاش می کنیم و در نهایت اتفاقات جالبی رخ می دهد ! اراده و خواستن ،  قدرت مقاومت در مقابل ناملایمات را نیز می دهد . همچنین قدرت تخیل باعث افزایش صبر و شکیبایی ما را در مواقع سختی و گرفتاری افزون میکند، بطور مثال ، من اخیرا" خانه خود را بازسازی کردم ، در ابتدا فقط قصد داشتم یک حمام اضافی بگذارم ولی درکمال تعجب ، به نظرمیرسید  این خانه قدیمی (ولی دوست داشتنی ) بیشتر از اینها کار دارد و به دنبال استهلاک آن، به نظر رسید که تمامی خانه باید بازسازی شود. من در ابتدا اراده کردم که این کار را بکنم و همان زمان بازسازی همان جا با همان نشاط همیشگی اقامت کنم ! اوایل خیلی آسان نبود ولی اراده قوی من باعث شد با خونسردی کامل بازسازی خود را به پایان برسانم و در آخر چقدر لذت بخش بود. داشتن اراده ای قوی در ارتباطات و مسائل اجتماع و یا حتی در سطح جهانی نیز بسیار کارآمد است  ، بطور مثال :

  • صبح قبل از اینکه از تختخواب خود پایین بیایید ، تصمیم بگیرد  روز خوب و مفیدی را داشته باشید.
  • قبل از خروج از خانه تصمیم بگیرید که با خانواده یا هم اتاقی خود ، وقت بیشتری را بگذارنید .
  • قبل از روشن کردن اتومبیلتان ، تصمیم بگیرید که با احتیاط بیشتری رانندگی کنید.
  • قبل از اینکه وارد محل کارتان شوید ، اراده کنید تا امروز نکته ای باارزش و جدیدتر یاد بگیرید.
  • قبل از اینکه جلسه شروع شود ، می توانید تصمیم بگیرید که در آن جا آرامتر و با متانت بیشتری حضور پیدا کنید.  

اولین اقدامات :

1-     نیت دلخواه خود را انتخاب و روی کاغذی یادداشت کنید.

2-     تصمیم خود را با کسی در میان بگذارید که بتواند در رسیدن شما به هدفتان کمک حالتان باشد.

3-     از همین امروز برای به تحقق در آوردن تصمیم و رویای خود شروع کنید.

4-     ابتدا مطمئن شوید که اولین گام از رویاهایتان تحقق پیدا کرده و بعد از آن مرحله بعدی را  آغاز کنید.

با اراده ای قوی  و تصور آن ، برای دیگران روشن کرده اید که هدف شما چیست ، از هم اکنون عزم خود را جزم کنید تا با جدیت به روهایتان تحقق بخشید.

  مردمان

  هاوژین قربانی

  ویژه کارآفرینان و مدیران | ویژه دختران و پسران جوان | اطلاعات عمومی و جالب و خواندنی | مهارت‌های ضروری مدیران

  قدرت | اراده | و | تاثیر | آن | بر | زندگی