انجام درست و مدیریت مناسب فعالیت های کاری از منزل می تواند امتیازهای خاصی را برای افراد به همراه داشته باشد. شاید تصور اغلب مردم در ابتدا این باشد که کار آسانی را پیش رو خواهند داشت.   به گزارش پول‌نیوز، استنباط هایی از قبیل دیگر نیازی نیست که در ساعات اولیه صبح از خواب بیدار شده و با لباس رسمی در سر کار خود حاضر شوید و یا بدون آنکه هزینه ای بابت حمل و نقل های درون شهری و برون شهری بپردازید بازدهی کار خود را افزایش دهید، در این مساله بی تاثیر نیستند. اما کسب موفقیت در این زمینه نیز چالش های جدی به همراه داشته و باید برای غلبه بر آنها فعالیت کاری خود را منظم و حساب شده انجام دهید.   مسلما موکول کردن امور کاری به روزی دیگر و تماشای تلویزیون و بازی با کودکانتان می تواند بسیار سرگرم کننده باشد اما این مسائل می تواند عواقب جدی برای شما به همراه داشته باشد. در ادامه این مقاله نکاتی را که می تواند در انجام موفقیت آمیز امور کاری در منزل نقش داشته باشند مورد بررسی قرار خواهیم داد.

اختصاص مکانی مشخص

اختصاص مکانی مشخص به عنوان مثال یکی از اتاق های منزل برای انجام امور کاری از اهمیت بسیاری برخوردار است. بدین ترتیب می توانید رفت و آمد به این مکان را در زمان هایی که به کار مشغول هستید محدود و یا به طور کامل قطع کنید.

مدیریت زمان

انجام فعالیت های کاری در منزل همانند آنچه که در یک اداره شاهد آن هستیم باید از ساختار زمانی مشخصی برخوردار باشد. البته این مساله نسبت به یک محیط اداری از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است. همواره از وظایفی که باید انجام دهید لیستی تهیه کرده و آن را در معرض دید خود قرار دهید. این مساله می تواند زمان بندی انجام امور کاری را تسهیل کند.

گروه پشتیبانی

زمانیکه در یک اداره و یا شرکت به کار می پردازید افراد و یا گروه های پشتیبانی مشخصی در زمینه های مختلف فنی و اجرایی می توانند به مشکلات احتمالی شما رسیدگی کنند. اما انجام این کار در منزل دشوارتر بوده و باید از خدماتی که شرکت های مختلف در این زمینه ارائه می دهند استفاده کنید.

فن‌آوری

مسلما در صورت مدیریت فعالیت های کاری از منزل، استفاده از فن آوری های نوین نقشی کلیدی در موفقیت افراد ایفا خواهند کرد. به عنوان مثال برای انجام یک ملاقات چهره به چهره، بهترین گزینه استفاده از ویدئو کنفرانس های اینترنتی است.

محدود کردن مزاحمت ها

ممکن است به محض آنکه فعالیت کاری خود را در منزل آغاز کنید اعضای خانواده، فامیل، دوستان، همسایگان و ... تصور کنند که شما همواره در دسترس یوده و می توانید خواسته ای آنها را انجام دهید. از این رو باید قوانین مشخصی را در این زمینه تعیین کرده و به آنها متذکر شوید که در ساعات کاریتان مزاحم شما نشوند.

آمادگی ذهن

همواره این نکته را به خاطر داشته باشید که در چه ساعاتی از شبانه روز از بیشترین بازدهی کاری برخوردار هستید. درک این مساله می تواند درصد موفقیت کاری شما را به مراتب افزایش دهد.

وقت استراحت

مسلما کار کردن در منزل به معنای آن نیست که مدت زمان زیادی را حتی بیشتر از یک محیط اداری به کار اختصاص دهید. تعیین زمان استراحت و یا گردشی دوستانه در آخر هفته می تواند در افزایش انرژی و متعاقب آن بازدهی کاری نقش مهمی را ایفا کند. کار بدون وقفه باعث خستگی مغز و ذهن شده و در نتیجه خلاقیت و قدرت مدیریت افراد را کاهش می دهد.

از سوی دیگر کار در منزل ممکن است تا حدودی ارتباط شما را با وقایع و اخباری که در جهان خارج می گذرد کاهش دهد. از این رو در زمان های استراحت خود می توانید جستجویی در اینترنت داشته و یا با دوستان خود در این زمینه ها گفت و گو کنید.

  کارستان

  مریم خدایی

  فنون موفقیت تحصیلی و اجتماعی | سرمایه‌گذاری، بورس و سهام