دیان هندریکس یکی از موسسان شرکت پشتیبانی  ای بی سی (ABC) در ایالات متحده است. این شرکت در زمینه توزیع و پخش مواد مورد استفاده در پوشش بام ساختمان ها به فعالیت می پردازد. دفتر مرکزی ای بی سی نیز در ویسکانسین قرار دارد.

 
به گزارش پول‌نیوز، در سال 1982، دیان فعالیت تجاری خود را با همکاری شوهر درگذشته‌اش کنِت هندریکس و با تاسیس این شرکت آغاز کرد. اگرچه آنها کار خود را با امکاناتی نه چندان زیاد و شعبی محدود آغاز کردند، اما در حال حاضر ای بی سی به عنوان اولین و بزرگترین تامین کننده مواد مورد استفاده در پوشش بام ساختمان ها در ایالات متحده شناخته می شود.
 
دیان همچنان به عنوان یکی از اعضای هیئت مدیره شرکت به فعالیت پرداخته و بر اساس آمار منتشر شده در سال 2010،  وی با سرمایه خالصی بالغ بر 2 میلیارد دلار، یکی از ثروتمندترین زنان آمریکا و جهان به شمار می رود.

رمز موفقیت

همانطور که پیش از این اشاره شد دیان با همکاری شوهر خود شرکتی با نام تجاری American Builders & Contractor  با نام اختصاری ABC  را تاسیس کرد. اصل اساسی حاکم بر فعالیت های کاری و یکی از رموز موفقیت این شرکت توجه به نیازهای مشتری بوده  است.
 
اینطور می توان گفت که سیاست "حق همواره با مشتری است" سرلوحه کار آنها قرار دارد. دیان در ابتدای شروع کار شرکت حضور فعالی در بخش های اجرایی و حقوقی آن داشت. یکی از عواملی که به او در این راه بسیار کمک کرد تجربیات و سوابق وی از فعالیت های  سابقش در حوزه املاک و مستغلات پیش از تاسیس ای بی سی بود. در سال 1986 و پس از موفقیت های چشمگیر شرکت، دیان شرکت بیمه (صنعتی- ساختمانی) آمریکن پاتریوت را تاسیس کرد.
 
طی سال های بعد و با پشتکار فراوان وی توانست فعالیت های خود در این حوزه را نیز گسترش داده و شرکت بیمه گیت وِی را نیز تحت تملک خود در بیاورد. این خرید ، او را قادر ساخت تا فعالیت در بازارهای سرمایه نیویورک، شیکاگو و برمودا را تجربه نماید. ای بی سی فعالیت خود را با سه مرکز توزیع آغاز کرد، اما اکنون با برخورداری از 450 مرکز توزیع در 44 ایالت آمریکا، یکی از بزرگترین فروشگاه های زنجیره ای در این کشور محسوب می شود.
 
مدیریت باثبات و خلاقانه دیان این شرکت را قادر ساخت تا حتی در زمان رکود اقتصادی آمریکا  هم به فعالیت و سوددهی خود ادامه دهد.  در سال 2009 درآمد ناخالص شرکت رقمی بالغ بر 2.7 میلیارد دلار بود. اما کسب این ارقام نیز باعث توقف دیان  نشد و در سال 2010 شرکت توانست درآمدی بالغ بر 4 میلیارد دلار را کسب کند. کارشناسان اقتصادی نیز همواره رشد ای بی سی را مورد تحسین قرار داده و آنرا فوق العاده قلمداد می نمایند.
 
فعالیت های اخیر

دیان هندریکس یکی از اعضای فعال هیئت مدیره ای بی سی به حساب می آید. وی حضور پر رنگی در چند بخش تجاری و اقتصادی دیگر آمریکا نیز دارد. با توجه به درآمد میلیاردی او هیچ گاه کمک به دیگران را از یاد نبرده و زندگی شخصی خود را تا حد امکان به ارتقای سطح زندگی مردم و کمک به خیریه ها اختصاص داده است.
 
از فعالیت های دیگر دیان می توان به حضور در هیئت مدیره کاندو، بخش کارآفرینی زنان راک ولِی، موسسه خیریه بلویت و آکادمی هوانوردی ویسکانسین اشاره کرد. وی همچنین یکی از اعضای اتاق بازرگانی بلوُیت و کمیته ملی جمهوری خواه نیز به شمار می رود.

آموزه هایی از دیان هندریکس


همانطور که پیش از این نیز عنوان شد،  از دلایل موفقیت مالی دیان، توجه به نیازهای مشتری و ارجح دانستن آن بر نیازهای شخصی و همچنین رعایت اخلاقیات در معامله با شرکت های تجاری دیگر بوده است.

  کارستان

  سمیرا ربیعی

  سرگذشت برندهای معروف | زندگی‌نامه کارآفرینان بزرگ | مصاحبه با کارآفرینان برتر | خواندنی‌های مکمل کسب و کار

  معرفی | میلیاردرهای | جهان؛ | دیان | هندریکس