فراد زیادی که با فضا و محیط کسب و کار بیگانه و ناآشنا هستند، گمان می کنند جریان موفقیت آمیز کسب و کار تنها به فروش بالای محصولاتی محبوب و پرطرفدار خلاصه می شود. اگرچه این اصلی کلیدی در دنیای کسب و کار محسوب می شود، اما نکات و موارد بسیار دیگری در مسیر دستیابی به موفقیت و تحقق اهداف که فقط با میزان فروش بالا مرتبط نیستند، در این زمینه نقش دارند.

برای کسب موفقیت باید به کیفیت کالا و خدماتی که ارائه می دهید، خدمات پس از فروش و مشتری و حفظ شهرت و نام خود در بلند مدت توجه داشته باشید. تمامی این موارد در واقع سرمایه گذاری‌هایی هستند که برای ارتقا جایگاه خود در بازار رقابتی امروز نیازمند آنها بوده و برای تحققشان باید پول و زمان هزینه کنید. بی تردید، زمان و پول هزینه شده در نهایت بی نتیجه نمانده و به رشد کسب و کار منجر خواهند شد.

نکته‌ای کلیدی که در این میان مطرح می شود با درک درست از چگونگی صرف زمان و پول برای منحصر به فرد کردن کسب و کار ارتباط دارد. البته همواره لازم نیست تا اقدام‌های بزرگی در این زمینه انجام شود و توجه به نکاتی جزئی و کوچک در برخی مواقع می تواند نتایج بزرگ و چشمگیری را در پی داشته باشد. به عنوان مثال، توجه به شرایط و محیط کسب و کار از آن جمله بوده که نقشی کلیدی در افزایش یا کاهش انگیزه کارکنان ایفا می کند.

اگر قصد دارید از کارکنان خود قدردانی کرده و یا در تلاش هستید تا تیم و واحدی منسجم را شکل دهید باید در برنامه ریزی خود تمامی جوانب را مد نظر قرار دهید. در همین راستا، می توانید از یک طراح برنامه‌های رویدادهای رسمی کمک بگیرید که کسب نتیجه‌ای رضایت بخش و حرفه‌ای و در نتیجه احساس شادابی بیشتر در میان کارکنان را تضمین خواهد کرد.

پس از آن، ممکن است از چگونگی بهبود نگرش و انگیزه کارکنان خود برای انجام وظایف روزانه شگفتزده شوید. این مساله فضای کسب و کار مثبت و مناسبی را ایجاد کرده که در نهایت به افزایش کیفیت و کمیت خدمات ارائه شده به مشتری‌ها از سوی کارکنان منجر می شود. بی تردید، کارکنانی با روحیه بالا و شادمان در جذب هرچه بیشتر مشتری‌ها و ارائه رفتاری مناسب با آنها موفق‌تر عمل کرده و موجب می شود تا آنها به شغل و وظیفه‌ای که انجام می دهند، افتخار کنند.

افزون بر این، برای موفقیت کسب و کار و ایجاد فضای مطلوب در محیط کار باید کالا و خدماتی با کیفیت بالا و البته با توجه به میزان بودجه خود ارائه کنید. ارائه بهترین کالا و خدمات به مشتری‌ها اصلی کلیدی در دنیای کسب و کار محسوب می شود، اما اگر این روند را بدون در نظر گرفتن میزان بودجه و سرمایه انجام دهید، نه تنها فشار مضاعفی را به کارکنان وارد می کنید، بلکه در نهایت ممکن است درآمد و سود مورد نظر خود را کسب نکنید.

از سوی دیگر، اگر بیش از اندازه صرفه جویی کنید خیلی زود متوجه خواهید شد که افراد زیادی علاقمند به خرید کالا و خدمات شما نیستند. در نتیجه، بهترین گزینه ایجاد تعادل بین اقدامات مرتبط با کاهش هزینه‌ها و ارائه بهترین کیفیت است.

بر همین اساس، نه تنها می توانید حاشیه درآمد و سود خود را تا حد زیادی تضمین کنید، بلکه از عملکردی مناسب در زمینه ارائه کالا و خدماتی با کیفیت به همراه خدمات مشتری مناسب برخوردار خواهید شد. به این نکته توجه داشته باشید که مشتری‌ها همواره به دنبال خرید گران‌ترین گزینه ها نیستند، بلکه بهترین کیفیت با معقول‌ترین قیمت‌ها را از شرکت‌هایی که می توانند به آنها اعتماد کنند، مد نظر قرار می دهند.

پس در پایان می توان گفت: ترکیب کارکنانی که به کار خود افتخار می کنند، کالاها و خدماتی با کیفیت بالا و قابل اعتماد بهترین گزینه برای حصول اطمینان از کسب موفقیت در کسب و کار است. 

  پول نیوز

  علیرضا رضوی

  فنون موفقیت شغلی و اجتماعی برای همه

  موفقیت | در | کسب | و | کار | دارای | چه | نکاتی | میتواند | باشد.