هنوز برای میلیونر شدن (ثروتمند شدن ) دیر نیست. این جمله‌ای است كه هر انسان مشتاق تحول و ثروت می‌باید قدری روی آن توقف كند و به آن بیاندیشد. برای درك ارزش چنین جمله‌ای بهتر است هم اكنون شما خواننده عزیز كه قصد تغییر سرنوشت را دارید روی این جمله تمركز داشته باشید.
برای آن كه تمركز شما عمیق و اثر گذار باشد، و آن تحولی را كه می‌باید در شما ایجاد كند،بهتر و حتی لازم است از قانون‌های «سكون و قصد و آرزو» استفاده كنید. این دو قانون طلائی كه پیوستگی همیشگی باهم دارند، راز اصلی و به اصطلاح قدیمی‌ها سرالاسرار همه پیروزیهایی هستند كه بشر طی تاریخ بدست آورده و از این پس نیز به دست خواهد آورد.در حقیقت هیچ كس نمی‌تواند «لحظه تحول» را تجربه كند،مگر آن كه دریك لحظه ویژه ،به دنیای سكون و آرامش وارد شود. زمانی كه پا به جهان سكون و آرامش بگذارید، و اجازه دهید كه همه افكار پراكنده شما متوقف شوند و دنیای خارج را فراموش كنید،در آن موقع می‌توانید آینده نیامده خود را برای همیشه متحول سازید.
چون آن لحظات،تصمیم گیری و طرح در قصد آرزوهاست. هر آرزوئی كه در آن لحظه عمیقاً وقلباً در نظر بگیرید همان طرح و نقشه آینده شما خواهد بود، و لذا آن لحظه به بعد شما نیز می‌توانید مطمئن باشید که از ١٠٠٠ قدم آرزو نخستین و مهمترین قدم آن را برداشته‌اید.از آن لحظه به بعد شما «ارابه‌ران سرنوشت خود خواهید بود.یعنی جهان با همه مشكلاتش در دست شما هم چون موم جلوه می‌كند،كه می‌توان به دلخواه آن را تغییر داده.
●قدم اول :
پس برای آن كه شما نیز آن لحظه جادوئی و اسرارآمیز را تجربه كنید، مكانی خلوت را انتخاب نموده و چندین با بدون آن كه آن را بر زبان آورید در ذهن خود بگوئید:«هنوز برای ثروتمند شدن دیر نیست .» یعنی این جمله جادوئی را بطور مكرر و در ذهن خود خطاب به خودتان و تمامی كائنات بگوئید: «هنوز برا ی ثروتمند شدن دیر نیست»
وقتی شما جمله فوق را به این نحو به خودتان و به جهان اعلام می‌كنید، روح شما روح جهانی آن را كاملاً دریافت می‌كند و از آن لحظه به بعد ، تمامی كائنات و یا حداقل قسمتی از این كائنات بزرگ به سیام شما گوش می‌كند و از آمادگی شما برای تغییر و تحول آگاه می‌گردد. آیا می‌دانید نام این لحظه چیست ؟شاید درست حدس زده باشید. نام آن لحظه «تقدیر » است و شما خوشبختانه از آن گذر كرده‌اید. یعنی با یك فكر و اندیشه عمیق و یك آرزوی ژرف، لحظه تقدیر را تجربه كردید.
احتمالاً شما نیز آن جمله‌های معروف اوپا نیشاد را بیاد دارید كه می‌گوید:
▪آرزویتان هر گونه كه باشد،كردارتان همان‌گونه است.
▪كردارتان هر گونه كه باشد، رفتارتان همان‌گونه است.
▪رفتارتان هر گونه كه باشد، تقدیرتان همان‌گونه است.
معنی نهفته در جملات فوق این است كه آرزو و تقدیر و سرنوشت است. البته به شرط آن كه «آرزو» ژرف و بر خاسته از روح باشد. نایلئون هیل در كتاب «Think and grow rich »گام هفتم به سوی ثروت را به اهمیت تصمیم گیری اختصاص داده و می‌گوید:« زندگی ٢٥٠٠٠ زن و مرد شكست خورده را مورد تحقیق و بررسی قرار دادند، و سرانجام از مابین ٣١ عامل شكست و ناكامی این افراد، عامل ناتوانی در تصمیم گیری ، را جزو مهمترین عوامل اعلام نمودند. هیل معتقد است كه عدم تصمیم گیری همان دشمن مشتركی است كه همگی باید بر علیه آن قیام كنیم.
● شش راه اصلی برای ثروتمند شدن :
اگر همه كتابها و مقالاتی را كه در زمینه ثروتمند شدن به رشته نگارش در آمده‌اند، مورد بررسی دقیق قرار دهیم ، سرانجام به ١٤ دستور العمل می‌رسیم كه باعث می‌شود سیبهای طلائی درون سبد را بیابیم . این چهارده راه اصلی عبارتند از:
- آرزوی ثروتمند شدن
- استفاده از فرصتها
- قابلیت و آمادگی برای تغییر وضعیت
- استفاده از تخصص
- بهره‌گیری از تجربه دیگران
- به دنبال نوآوری و موضوعات جدید بودن
- استفاده از خلاقیت ناكام
- استفاده از دستور العملهای تلقین
- رقم مورد نیاز ثروت را از قبل مشخص كردن
- كوشش همیشگی و پایدار
- از شكست نهراسیدن
- دید مثبت داشتن
- بهبود روابط اجتماعی و استفاده از مهارتهای عصبی كلامی
- رعایت قوانین كائنات
باور كنید، همه آنانی كه به ثروت رسیدند، فقط و فقط از همین اصول استفاده كرده‌اند و هیچ پنهان کاری دیگری در بین نیست.
راه طلایی از همین جا و این گونه آغاز می‌شود فوری به دور و بر خود نگاه كنید، اغلب آنانی كه در مضیقه مالی قرار دارند همیشه نگاه« منفی و نا مساعد» نسبت به پول داشته‌اند.
یعنی با گفتار خود نوعی عكس العمل منفی و تدافعی در قبال پول از خود نشان داده‌اند. برای مثال، همیشه و معتقد بوده‌اند كه چرا باید اینقدر برای پول كار كرده آنان پول را چیزی كثیف و ناجور به حساب می‌آورند. خودتان بارها از زبان آنان شنیده‌اید كع می‌گویند: صبح تا شب باید برای پول كار كنیم . این هم شد زندگی؟ و یا این كه شكوه و شكایت نموده و می‌گویند: همه بدبختی‌ها از این پول است. این پول آدم را بیچاره می‌كند اگر شما خواننده عزیز نیز همین تصور را دارید، متأسفانه باید بگویم شما نیز ناچارید با زندگی بخور و نمیر بسازید. در حالیكه این سهم شما نیست. یك سخنران معروف بنام راسل.اج كن ول در یكی از آثار معروف خود كه نام زیتای «كرورهای الماس» را دارد می‌گوید:شما می‌بایست ثروت بدست آورید.
چون اصلاً حق ندارید فقیر باشید. زندگی همراه با نداری حتماً بد اقبالی است. از طرف دیگر بدبختی دیگر آن كه همان‌گونه كه شما می‌توانید فقیرانه زندگی كنید،به همان نحو می‌توانید ، ثروتمند باشید. بنابراین این وظیفه اصلی و حتمی ماست كه از راههای شرافتمندانه ثروت پیدا كنیم.یعنی نخستین اصل دستوز جلسه توانگری، آرزوی توانگر بودن است. حتی خداوند نیز توانگری را موهبت و نعمت اعلام نموده است.اگر شما فقر و بدبختی و نداری را موهبت بدانید، برای همیشه از توانگری محروم می‌مانید. شاید بگوئید: خوب این اهمیتی ندارد.
بهر حال زندگیم را ادامه می‌دهم. ولی متأسفانه در این ارتباط مشكلی وجود دارد و آن اینكه، اگر شما توانگر نباشید، نمی‌توانید مشكلات خودتان را برطرف كنید ونه مشكلات دیگران را.یكی از نویسندگان عصر حاضر در این مورد سئوالی را مطرح كرده و می‌گوید: اگر در زندگی ما، غذای درست و حسابی، لباس راحت، كاشانه‌گرم و نرم، و رضایت شغلی، امكان آفرینش وجود نداشته باشد، چگونه می‌توان در عرصه مادی، شادمان بود، و احساس تكامل و رضایت كرد.باور كنید من جمله‌های فوق را بارها خوانده ام، و نتوانسته‌ام هیچ جوابی برای رد آن بیابم. از طرف دیگر، بعضی‌ها حق دارند كه فكر می‌كنند توانگری یك میراث الهی است.
به همین دلیل شما نیز هرگز خود را از این میراث محروم نكنید، چون آن حق شماست.باور كنید كه نگاه مثبت به پول و ثروت باعث می‌شود كه از طرق اسرار آمیزی راه‌های بركت وفور پول و ثروت بر روی شما باز شود. برای آن كه قدری از این پدیده اسرارآمیز را تجربه كنید، برای مدتی، این انتظار را در خودتان تقویت كنید و با خود بگوئید: «وضع مالی من تغییر می‌كند، و روزی وثروت، حتی هدایا و پاداش‌های مختلف از همه طرف به سوی من می‌آیند.»حركت را آغاز كنید .اكنون كه طرز تفكر شما تغییر كرده و دیگر نگرش منفی به پول و ثروت ندارید و قبول كرده‌اید كه توانگری نیز بخشی از تعالی و برتری كیهانی است، می‌بایست حركت را آغاز كنید و آن حركت بسوی « ثروتی مشخص است». برای آنكه به توانگری دست یابید، باید قبول كنید كه «هنوز دیر نشده است.» و شما باید هر چه سریعتر اقدامات مثبت را آغاز كنید. اقدامات مثبت عبارتند از - جمع آوری اطلاعات در مورد روشهای كسب ثروت- بكار بستن دستورالعملهای كامیابی- پایداری و از شكست نهراسیدن .

  ورلد نیوز

  Elnur Naghinezhad

  فنون موفقیت شغلی و اجتماعی برای همه | مهارت‌های ضروری مدیران | فنون موفقیت تحصیلی و اجتماعی

  موفقیت | خوشحالی | زندگی شاد | پیشرفت