در زمانی که با نرخ تورم بالا مواجه هستید مباحثی از قبیل بررسی و کنترل امور مالی و برنامه ریزی برای آینده از اهمیت بسیاری برخوردار می شوند. زندگی کردن با یک درآمد ثابت و مشخص خطرات احتمالی در رابطه با مسائلی از قبیل افزایش بدهی ها و یا مشکلات مالی دیگر را کاهش می دهد اما آیا این میزان درآمد می تواند امنیت آینده و استقلال مالی افراد را نیز تامین کند؟ اصلا دلایل اینکه به استقلال مالی و کنترل آن نیازمندیم چیست؟

سرمایه گذاری یکی از شیوه های پرطرفداری است که می تواند منبع و یا منابع درآمد مناسبی را برای افراد فراهم کند. از این رو با گذشت زمان و افزایش سود و درآمدها می توان تا حدود زیادی به تضمین امنیت آینده مالی افراد و یا حتی نسل های بعد از آنها نیز امیدوار بود. در ادامه به بررسی برخی از دلایل مهم که سرمایه گذاری را در میان مردم جهان به امری پر طرفدار مبدل ساخته خواهیم پرداخت.

استفاده صحیح از پول؛ به اعتقاد کارشناسان باید اجازه دهید پولی که در اختیار دارید در خدمت شما باشد. به عبارت دیگر باید طریقه پس انداز کردن را آموخته و بخش دیگری از پول و دارایی خود را در سرمایه گذاری های مختلف به کار گیرید. از این رو حتی زمانی که در حال استراحت هستید نیز سرمایه شما در حال افزایش است.

مقابله با تورم؛ انجام سرمایه گذاری حساب شده و با برنامه ریزی مشخص که نوسان نرخ تورم تاثیر چندانی در میزان سود و درآمد کلی آن نداشته باشد می تواند آینده و استقلال مالی افراد را تضمین کند. از این رو دیگر افزایش هزینه ها نیز نگرانی چندانی را برای آنها ایجاد نمی کند.

رونق کسب و کار؛ مسلما افزایش بازدهی و درآمد کسب و کار، حال چه در مقیاس کوچک و یا بزرگ به سرمایه گذاری های مناسب نیازمند است. سرمایه گذاری نه تنها می تواند افزایش پول، دارایی و گسترش فعالیت های کاری را به همراه داشته باشد بلکه آموزه های بسیاری را نیز برای مبدل شدن به یک تاجر موفق در اختیار افراد قرار می دهد.

انجام امور مختلف؛ پولی که از طریق سرمایه گذاری حاصل می شود می تواند برای مقاصد مختلفی از قبیل پرداخت قبوض مختلف، خرید تجهیزات لازم برای گسترش فعالیت های کاری و یا حتی لوازمی که همواره آرزوی داشتن آنها را داشته اید مورد استفاده قرار بگیرد. البته گذراندن یک تعطیلات مفرح بعد از یک دوره کاری سخت نیز چندان خالی از لطف نمی باشد!

تضمین آینده؛ انجام سرمایه گذاری های بلند مدت این اطمینان را فراهم می کند که در زمان بازنشستگی از سرمایه خوبی برای گذران زندگی برخوردار خواهید بود. از این رو آغاز این قبیل سرمایه گذاری ها از دوران جوانی می تواند درآمد هنگفتی را در آینده برای افراد به همراه داشته و استقلال مالی آنها را نیز تضمین کند.

مسلما میزان درآمدی که از یک سرمایه گذاری کسب می کنید باید به عنوان منبع درآمدی جداگانه از حقوق و دستمزدهای معمول شما مورد استفاده قرار بگیرد. از این رو باید تمرکز خود را بر حوزه هایی قرار دهید که می توانند بر دارایی هایتان افزوده و در نهایت استقلال مالی را برای شما به همراه داشته باشد.

از سوی دیگر میزان خطرات موجود در این مسیر نیز با میزان نیازهای افراد رابطه مستقیم دارد. اگر علاقمند هستید که هر چه سریعتر به آنچه می خواهید دست یابید، باید در حوزه هایی سرمایه گذاری کنید که در کمترین زمان بیشترین سود را برای شما به ارمغان می آورد. اما همواره این نکته را باید به خاطر داشته باشید که میزان خطرات موجود در این قبیل سرمایه گذاری ها نیز بسیار بالا است. اما اگر قصد دارید تا برای زمان بازنشستگی خود پس انداز مناسبی داشته باشید، سرمایه گذاری های بلند مدت و با درصد ریسک کمتر گزینه بسیار مناسبی به شمار می روند.

هدف اصلی در مقوله سرمایه گذاری کسب پول و دارایی است. مسلما با یک درآمد ثابت نمی توان به هر آنچه که در زندگی نیاز است دست پیدا کرد، بنابراین شرکت در یک سرمایه گذاری هوشمندانه و حساب شده می تواند کمک شایانی در این زمینه به افراد انچام دهد. هرچه فعالیت و سرمایه گذاری خود را زودتر و در سن پایین تری آغاز کنید مهارت و دانش بیشتری برای موفقیت در آینده کسب خواهید کرد.

  کارستان

  مریم خدایی

  ویژه کارآفرینان و مدیران | فنون موفقیت تحصیلی و اجتماعی | سرمایه‌گذاری، بورس و سهام