همین الان ممکن است چیزی را گم کرده باشید. دنبالش می گردید اما پیدایش نمی کنید. با خواندن این مقاله یاد می گیرید که چطور وقتی آینده را به زمان حال می آورید، چیزهایی که به نظرتان نمی آید، بعدها برایتان مفهوم پیدا خواهد کرد. خیلی ساده است. به شما یاد می دهیم چطور چیزهای با ارزشی که به خاطر بی توجهی، حواس پرتی یا مشغله زیاد فراموشتان می شود را قدر بدانید.

اولین لحظه های نخستین روزی که بیدار شدید را به خاطر می آورید؟ من یادم هست. دلیل اینکه این لحظات به یادم مانده این است که ذهنم را عادت داده ام به جزئیات زندگی توجه کند.

الان لبخندهای روی لب های مردم، برق شور و ذوق را در چشم ها و کلماتی که به زبان می آورند می بینم. الان کاملاً هوشیار شده ام که اینها وجود داشته است.

هیچ فردایی وجود ندارد مگر اینکه فردا را به امروزتان بیاورید.

هیچ چیز گذشته قابل تغییر نیست و آینده هم هیچ چیز را ضمانت نمی کند. امروز، این لحظه، همه واقعیت است. پس چرا خیلی ها در گذشته یا آینده شان زندگی می کنند؟ چون برای یکسری اتفاقات که اتفاق افتاده است و برایشان خاطره شده ارزش خاصی قائل هستند یا باورها و انتظاراتی از اتفاقاتی که ممکن است بیفتد دارند.

آنها آنقدر برای دست یافتن به درکی بهتر از برخی موقعیت ها در گذشته به عقب نگاه می کنند یا غرق در آینده هستند که از لحظاتی که درست از جلوی چشمانشان عبور می کند غافل می شوند و متوجه هیچ یک از جزئیات آن نمی شوند.

درواقع، بسیاری از دردها و رنج های گذشته به خاطر  عدم تمرکز آنها بر جزئیات زمان حال ایجاد شده است.

لحظات بسیار مهمی هستند که ممکن است همین حالا به آنها توجهی نکنید. در زیر به برخی از آن موارد اشاره می کنیم:

همسرتان

او کسی است که زندگیتان را با او قسمت کرده اید. باید یاد بگیرید با او بالغ شوید و رشد کنید، در غیراینصورت یک روز می بینید که به غریبه ای نگاه می کنید که سالهاست با او زندگی کرده اید. یاد بگیرید که از ته دلتان، با چشم و گوش به او توجه کنید. بفهمید که چه چیزهایی برای او مهم است و سعی کنید در احساسی که آن لحظه تجربه میکند شریک شوید.

فرزندانتان

بچه ها فقط یک زمانی و برای مدت محدودی بچه می مانند. هر روز لحظاتی را به آنها اختصاص دهد. یاد بگیرید که چطور روی برق چشمانشان و معصومیت افکار، احساسات و نگاهشان تمرکز کنید.

خانواده و دوستان

بعضی ها می آیند و بعضی ها می روند و بعضی طوری می روند که دیگر نه می بینیدشان و نه صدایشان را می شنوید. قدر لحظاتی که در کنار اعضای خانواده و دوستان نزدیکتان می گذرانید را همان لحظه بدانید نه سالها بعد که آن لحظات فقط به خاطره ای دور تبدیل شده اند.

همکاران

خیلی از همکارانتان تبدیل به دوستان نزدیکتان می شوند که همه عمر کنارتان می مانند اما خیلی از آنها که در آن زمان و موقعیت خاص بسیار به شما نزدیک بوده اند، همان جا درگذشته تان می مانند. پس به جای اینکه فقط وظائف روزانه تان را انجام دهید کمی روی این لحظاتی که در کنار آنها هستید تمرکز کنید. هر فردی که می بینید به طریقی زندگیتان را وسعت می بخشد.

سبک زندگی، تفریح، فعالیت ها

اینها لحظاتی هستند که بیشتر خاطرات زیبایتان با آنها شکل می گیرد. ممکن است با خانواده یا دوستانتان یا حتی تنها باشید. تجربه همان چیزی که آن لحظه دارید و چیزی که از آن باقی می ماند احساس و خاطره است.

تمرین کنید تا از زندگی نهایت استفاده را ببرید. به همه جزئیات عالی که در اطرافتان هست دقت کنید و سعی کنید هر تجربه را به لحظه ای شیرین تبدیل کنید. یاد بگیرید که بدون تمرکز روی نتیجه کار، برای همه نعمت های فوق العاده خداوند شکرگذار باشید.

زندگی سراسر مفهوم است. خیلی وقت ها خودتان با تفسیرهایی که از معنای خالص آن دارید، مفهوم خاص خودتان را خلق می کنید، تفسیرهایی از مفاهیم سیاه و سفید که با تجربیات، احساسات و امیال انسانی رنگ شده اند. احساسی که پیدا می کنید بر تصمیمات و سرنوشت زندگی شما اثر می گذارد.

تمرکز بر جزئیات زندگی به شما کمک می کند مفاهیم صحیح تری بیافرینید و درنتیجه تصمیمات بهتری گرفته و نتایج بهتری به دست آورید.

  مردمان

  هاوژین قربانی

  اخبار اجتماعی و حوادث | خانواده، فرزندان، روابط همسران | اطلاعات عمومی و جالب و خواندنی | مهارت‌های ضروری مدیران

  چگونه | از | با | ارزشترین | متعلقات | زندگی | مراقبت | کنیم