چگونه درباره ی مزایای شغل جدید بپرسیم

مقدمه

زمانی که برای یک شغل جدید مصاحبه می‌کنید، کاری که نباید انجام دهید این است که خود را خیلی برای فهمیدن فواید شغلی، مانند مزایا و خدمات، مشتاق نشان دهید. به جای آن ، نشان دهید که شما قادر به انجام چه کاری برای شرکت هستید تا برای استخدام بهتر به نظر برسید.

اگر احساس می کنید لازم است در مورد مزایای شغلی اطلاعات کسب کنید، در صورتی که بدانید به کجا رفته و یا از چه کسی بپرسید، حتی قبل از اینکه به مصاحبه وارد شوید می توانید جواب خود را بیابید. بعلاوه، متوجه می‌شوید که چگونه اطلاعات خاصی درباره‌ی مزایای پیشنهادشده را درخواست کنید.

 

دستورالعمل‌ها:

1. در صورت امکان به سایت شرکت نگاه کنید و اطلاعات مربوط به مزایا را بخوانید. این کار را قبل از مصاحبه انجام دهید.

2. با بخش منابع انسانی شرکت تماس گرفته و درباره شرکت اطلاعات بخواهید و از مزایایی که برای کارمندان است جویا شوید. شما ممکن است حتی اطلاعاتی بیابید که در طول مصاحبه برای شما مفید باشند.

3. قبل از سؤال درباره‌ی مزایای یک پست، صبر کنید تا پستی به شما پیشنهاد داده شود. بعد از اینکه پستی به شما پیشنهاد داده شد، توانایی مذاکره در مورد مزایا را نیز خواهید داشت.

4. سؤالات خاصی درباره‌ی مزایا بپرسید تا به اطلاعات مورد نیازتان دست بیابید. برای مثال به جای پرسیدن " آیا این کار مزایای خاصی دارد" بپرسید " چه مزایای بیمه‌ای برای این پست وجود دارد"  و یا " آیا امکان پوشش خانواده‌ی کارمندان نیز دارد و یا فقط مربوط به خود آن‌هاست" و یا " مرخصی استعلاجی، ساعت های کاری و یا جبرانی‌ها به چه صورت هستند". برای شغل‌هایی که نیاز است از وسیله‌ی نقلیه و یا تلفن شخصی خود استفاده کنید، بپرسید " آیا سیستمی برای سنجش مسافت و یا بازپرداخت قبض موبایل دارید؟".

5. از مصاحبه‌کننده برای در اختیار گذاشتن اطلاعات تشکر کنید.

 

نکات و هشدارها:

شرکت‌های کوچک‌تر ممکن است برای مزایای خود سیاست خاصی نداشته باشند. این بدین معنی است که ممکن است فضای زیادی برای گفتگو داشته باشید.

در هنگام درخواست اطلاعات همیشه مؤدب باشید.

 

  کارستان

  مریم خدایی

  فنون موفقیت در مصاحبه شغلی | فنون کاریابی و تقاضای استخدام | فنون مذاکره و عقد قرارداد

  مصاحبه