این مطلب بخشی از کتاب «کسب و کارهای اینترنتی برای همه»، تالیف بنده است که به زودی منتشر خواهد شد:

شاید باورش کمی سخت باشد ولی به نوعی آینده زندگی و کسب و کار شخصی و اجتماعی و کاری شما به اینترنت وابسته است!

چطور؟

شما هر سایتی که عضوش هستید و هر مطلبی که در این سایت‌ها منتشر می‌کنید، هر عکسی و هر فیلمی که در اینترنت منتشر می‌کنید، هر نظری که در سایت‌های مختلف از خودتان بیان می‌کنید و هر رفتار و عکس‌العملی و ... در اینترنت می‌ماند !

می‌ماند و می‌ماند و روزی ممکن است بر علیه شما یا به نفع شما مورد استفاده قرار گیرد.

برای مثال هم‌اکنون شرکت‌های معتبر و بزرگ، قبل از استخدام یک نفر یا از وی اطلاعاتی در مورد شبکه اجتماعی و نام اکانتش را می‌پرسند و یا خودشان با جستجوی نام و فامیلی شما می‌توانند به کل اطلاعاتی که از شما در اینترنت وجود درد برسند و با این محتوا پی به شخصیت اجتماعی و سیاسی و عقیدتی و حتی خانوادگی شما ببرند و ... حدس نتیجه کار ساده است. یا شما استخدام می‌شوید، یا به واسطه برخی مطالب و عقاید و رفتارهایی که در اینترنت از شما سر زده ، آن شغل را بدون این‌که دلیلش را به شما بگویند از دست خواهید داد!

یا مطمئناً به زودی و این امر رخ می‌دهد که وقتی شما جایی برای خواستگاری می‌روید بهترین منبع برای تحقیق در مورد شما و شخصیت و سابقه شما، همین اینترنت و مطالب و محتوای منتشر شده توسط شما در آن خواهد بود!

و مطمئناً شاید نیازی به تحقیقات محلی هم نباشد! البته این امر برای خانم‌ها هم هست و شاید اون آقایی که به شما دل‌بسته شده بخواهد از اینترنت هم در مورد شما تحقیقی بکند و شاید حتی قبل‌تر از خواستگاری آمدن، از خیر شما بگذرد و ... البته روی خوش این قضیه هم هست و شاید محتوا و سوابق شما در وب، به نوعی روزی برای شما کمک و موثر افتد و نشان دهد شما چقدر بچه‌مثبت بودید و خوش‌فکر و خوش‌کار و هیچ سابقه سوئی از خود در اینترنت نداشته‌اید و ...

پس از این به بعد حواس‌تان باشد و هر عکسی و هر مطلبی را در اینترنت منتشر نکنید و دقت کنید به کدام سایت‌ها می‌روید و با چه اسم و تصویری عضوشان می‌شوید و چه سوابقی از خود بر جای می‌گذارید.

حتی مطمئن باشید زمانی این سوابق در تصمیمات بزرگ آینده زندگی شما هم اثر خواهند گذاشت. مثلاً شاید روزی بخواهید برای انتخاباتی کاندیدا شوید و این سوابق مانع رسمی یا غیر رسمی موفقیت یا حتی قبول کاندیداتوری شما شود و ...

  

  آینده | اینترنت