یکی از دلایل اصلی شکست کسب و کارهای کوچک، ناتوانی آنها در برقراری ارتباطات مناسب است. از طریق ارتباط با کسب و کارهای دیگر و مشارکت‌های مردمی و خصوصی است که می توان احتمال کسب موفقیت را افزایش داد.

از سوی دیگر، فراگیری چگونگی فروش کالا و خدمات نیز هنر و ویژگی کلیدی محسوب می شود که افراد بسیاری برای فراگیری آن زمان لازم را صرف نمی کنند. در ادامه این مطلب برخی از مهمترین تکنیک‌های فروش که صاحبان کسب و کارهای کوچک اغلب نادیده می گیرند را بررسی می کنیم.

چگونگی مدیریت زمان

این جمله کلیشه‌ای که "وقت طلاست"، بدون تردید جمله‌ای درست محسوب می شود. وقت و زمان همانند یک کالا باید به خوبی هزینه شود. در واقع، افراد برتر در حوزه فروش، اساتید چگونگی مدیریت زمان هستند. می توان گفت که مهترین دارایی شما در این حوزه، زمان و وقت است. چگونگی استفاده از آن، نتیجه نهایی در موفقیت کسب و کار تا استاندارد زندگی را مشخص خواهد کرد. از این رو، با فراگیری چگونگی مدیریت زمان از امتیازات بزرگی بهره‌مند خواهید شد.

یکی از مهم‌ترین دلایل شکست کسب و کارهای کوچک فقدان برنامه ریزی است. کار روزانه خود را با لیست اموری که باید در آن روز انجام شوند و از شب پیش آماده کرده‌اید، آغاز کنید. با استفاده از این دستور کار، انجام وظایف ضروری و ملاقات‌های مهم را فراموش نمی کنید. لیست جداگانه‌ای نیز برای پروژه‌های در حال اجرا تهیه کنید تا در زمان مقرر به آنها رسیدگی کنید.

ناتوانی در سازگاری یا تغییر راهبردهای فروش

یکی دیگر از دلایل شکست کسب و کارهای کوچک، درک نادرست یا ناقص کارآفرین از نقش‌هایی است که شامل حوزه فروش می شوند. با یک بررسی ساده درباره شرکت‌های موفق در می یابید که مدیر عامل و دیگر مدیران اجرایی آنها، به خوبی از آنچه در بخش فروش می گذرد، آگاه هستند. بر همین اساس، صاحبان کسب و کارهای کوچک و کارآفرینان همواره باید در پی ارتقا مهارت‌های فروش خود باشند.

ناتوانی در شناخت نقاط قوت

فراگیری آموزه‌های پایه و تئوری در حوزه فروش فوق العاده است، اما ممکن است برخی ساختارهای تئوری در مواجه با دنیای واقعی، کارایی لازم را نداشته باشند. از این رو، باید نقاط قوت خود را شناسایی کرده و موفقیت فروش را بر اساس آنها پایه ریزی کنید. به عنوان مثال، اگر فردی درونگرا هستید، تلاش نکنید به فردی بیش از حد مشتاق و برونگرا مبدل شوید. اعتماد به نفس از درون افراد سرچشمه می گیرد و لزوما به صورت تمام وقت قابل مشاهده نیست.

بی توجهی به شناخت بازار هدف

امروزه، دنیای تجارت و کسب و کار از فضایی بسیار چالش برانگیز برخوردار است. مصرف کنندگان به گستره وسیعی از اطلاعات دسترسی داشته و انتخاب‌های بیشتری در بازار دارند. در نتیجه، جلب توجه آنها از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است. بررسی چشم انداز بازار و درک بهتر از نیازهای آن در آینده، کلید رشد کسب و کار محسوب می شود. شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تحقق این مساله هستند.

نادیده گرفتن ارتباطات

هنگامی که کسب و کار کوچکی را مدیریت می کنید، گرفتار شدن در شرایط حباب گونه بسیار راحت است. این مساله یکی از مهم‌ترین دلایل شکست کسب و کارهای کوچک محسوب می شود. هر فرد موفقی داستانی برای بازگو کردن داشته و می توانید آموزه‌های مفیدی از آنها فرا بگیرید. در واقع، این ارتباطات و همکاری‌ها هستند که مسیر کسب موفقیت را هموار می سازند. بهترین گزینه برای شکل دهی روابط تجاری و کسب و کار، همکاری با دیگر صنایع و کسب و کارهایی است که در حوزه کاری شما فعال هستند. از رویدادها و جلسات محلی تا جلسات اتاق بازرگانی، فرصت‌های بسیاری وجود دارند که با شناسایی آنها می توانید درصد موفقیت خود را افزایش دهید.

تمام مواردی که در این مطلب به آنها اشاره شد با چند قانون ساده قابل پیشگیری هستند. مهمتر از همه، این نکته را به خاطر بسپارید که موضوع فروش در واقع تنها درباره فروش نیست بلکه به شیوه برقراری ارتباط باز می گردد. افزون بر این، هنگامی که کسب و کارهای کوچک اهداف خود را به دقت شاسایی کرده و ارتباط تنگاتنگی با بازار داشته باشند، مسیر کسب موفقیت را کوتاه خواهند کرد.

 

  پول نیوز

  علیرضا رضوی

  فنون موفقیت شغلی و اجتماعی برای همه

   | شکست | کسب | و | کارهای | کوچک | دارای | چه | عواملی | می | باشد؟