ترس از صمیمیت معمولاً با تصویر بدن منفی، شدیدتر می شود. در این مقاله برایتان عنوان می کنیم که چطور تصویر بدنتان را ارتقاء دهید و روابطتان را تقویت کنید.

وقتی تصویر بدنی ضعیف داشته باشید، از بقیه آدم ها خودتان را جدا می کنید. وقتی با طرفتان تنها هستید آرامش نداریداز صمیمیت می ترسید. آنهایی که تصویر بدنی ضعیف دارند در ایجاد روابط نزدیک و صمیمانه مشکل دارند. معمولاً قبل از اینکه برای طرفشان ارزش و اهمیت زیاد پیدا کنند، خودشان رابطه را خراب می کنند.

علت تصویر بدن ضعیف

تصویر بدن منفی می تواند به این دلیل ایجاد شود که در زمان کودکی کسی با محبت و مهربانی لمس و نوازشتان نکرده باشد. همچنین ممکن است به خاطر انتقادها، بی محلی کردن ها و یا سوء استفاده دیگران ایجاد شود. این تصویر بدن ضعیف با مقایسه کردن خودتان با مانکن ها و ستاره های سینمایا حتی یکی از اعضای خانواده و فامیل، دوستان یا همکاران که به نظر شما افرادی موفق هستندو وقتی به بدن، شخصیت و رفتارهای خودتان از دید منفی و انتقادی نگاه کنید، بدتر هم می شود.

تصویر بدن ضعیف با نگاه کردن به مجلات، فیلم ها، برنامه های تلویزیونی بدتر هم می شود. تلویزیون و سینما پر از افراد زیبا، جذاب و خوش هیکل است. وقتی خودتان را با این استانداردهای غیرممکن مقایسه می کنید، اعتماد به نفس و تصویر بدنتان ضعیف می شود.

تصویر بدن ضعیف و روابط

روابط طولانی مدت و محکم هم می تواند تحت تاثیر تصویر بدن ضعیف قرار گیرد. ظاهر شما می تواند از احترام متقابل، صداقت و گفتگوی آزاد هم پراهمیت تر شود. اگر از چند کیلو چاق تر شدن، تغییر مدل مویتان یا حتی ادامه تحصیل یا وارد شدن به کاری بهتر به خاطر اینکه نگران این هستید که دوست پسر یا شوهرتان چه فکری می کند، می ترسید، مطمئناً رابطه تان بر پایه عشق نیست.

وقتی رابطه شما حول وزن شما و ظاهر طرفتان باشد، مطمئناً دیدگاه پذیرنده ای نسبت به یکدیگر ندارید. این عشق نیست، تنهایی است. تصویر بدن ضعیف حس تنهایی و ترس از صمیمیت را بالا می برد.

تصویر بدن قوی و روابط

وقتی تصویر بدنی سالم داشته باشید، روابط شخصی و کاریتان بر پایه صداقت و اعتبار خواهد بود. هیچوقت از بیان افکار، احساسات و نظراتتان نمی ترسید چون می دانید ارزش شما بیشتر از ظاهر و اعمالتان است. هیچوقت از حرف زدن با کسانی که فکر می کنید بی اندازه زیبا، باهوش یا خوش صحبت هستند نمی ترسید و احساس ناامنی نمی کنید چون می دانید آنها هم مثل خود شما انسان هستند و مثل خود شما ترس ها و ناامنی هایی دارد.

ارتقاء تصویر بدن

·        قبول کنید که نمی توانید ذهن دیگران را بخوانید. مطمئن باشید که مردی که در اتوبوس می بینید درمورد عیب و ایرادهای صورت و هیکل شما با بغل دستی اش حرف نمی زند. وقتی با طرفتان صمیمی و نزدیک باشید، مطمئن باشید که دیگر حواس او به سلولیت های روی پایتان نیست، به خود شماست. چون خودتان بیش از اندازه روی خودتان حساس هستید، فکر نکنید که بقیه هم همینطور هستند.

·        عقاید هیچ چیز یا همه چیز را کنار بگذارید. فقط به خاطر اینکه موهایتان خوش حالت نیست یا وزنتان وزن ایدآل نیست نمی توانید زیبایی پشم ها یا پاهای بلند و خوش فرمتان را نادیده بگیرید. مطمئناً کاملاً خوب یا کاملاً بد نیستید. برای خودتان همانطور که هستید ارزش بگذارید.

·        روی علایق و اهدافتان متمرکز شوید. تصویر بدن منفیتانف پوست بد یا بینی بزرگتان را فراموش کنید. به آمال و آرزوهایتان فکر کنید: می خواهید کتاب بنویسید؟ می خواهید سوپراستار فیلم شوید؟ به ایتالیا سفر کنید؟ روی بهترین نقاط زندگیتان تمرکز کنید و تصویر بدن منفیتان را دور بیندازید.

بدنتان را دوست داشته باشید، هم از درون هم از بیرون

زمانی می توان گفت که خانمی تصویر بدنی سالم و مثبت دارد که از واقعیت سایز و شکل بدن خود مطلع بوده و با آن احساس راحتی کند. وقتی کسی تصویر بدنی منفی داشته باشد، نگرش او نسبت به سایز و شکل بدنش واقعی نیست. ناراضی بودن از بدن می تواند روی احساس شما درمورد خودتان تاثیر بگذارد. تصویر بدن ضعیف می تواند مشکلات احساسی برایتان به همراه داشته باشد، اعتماد به نفستان را پایین بیاورد، عادات غذاییتان را ناسالم کند، استرس، افسردگی و اختلالات غذایی در شما ایجاد کند. داشتن تصویر بدن مثبت و رویکرد فکری سالم برای سلامت و خوشبختی هر زنی لازم است.

وقتی در آینه نگاه می کنید، از آنچه که می بینید راضی هستید؟

تصویر بدن شما مثبت است یا منفی؟ اگر پاسختان منفی است بدانید که تنها نیستید. این روزها خانم ها در تلاشند که خود را به ایدآل های زیبایی و جذابیت نزدیک کنند و این مسئله می تواند منجر به ایجاد تصویر بدن منفی در آنها شود. تبلیغات و سینما عناصر تاثیرگذار در این زمینه هستند. جای تعجب نیست که جوانی هم مانند لاغر بودن معیار زیبایی شناخته می شود. همین مسئله بازار مواد آرایشی و بهداشتی را داغ کرده است.

فشارهای دیگر می تواند از اطرافیانمان به ما تحمیل شود.

·        خانواده و دوستان می توانند با نظرات مثبت یا منفی خود بر تصویر بدن شما تاثیر بگذارند.

·        توصیه سلامتی پزشک را می توانید سوء تعبیر کنید و همین بر تصویر بدن شما و احساسی که نسبت به خود دارید تاثیر می گذارد.

یاد بگیرید آنچه که در آینه می بینید را دوست داشته باشید

همه ما می خواهیم که بهترین ظاهر را داشته باشیم اما یک بدن سالم همیشه به ظاهر مربوط نیست. درواقع، بدن سالم در همه اشکال و اندازه ها موجود است. برای عوض کردن تصویر بدنتان باید طریقه فکر کردنتان درمورد بدنتان را عوض کنید. در عین حال، عادات و انتخاب های سالم زندگی نیز برای ارتقاء تصویر بدن ضروری هستند.

·        تغذیه سالم می تواند سلامت و زیبایی پوست و موی شما را افزایش داده و قدرت و استحکام بیشتری هم به استخوانهایتان بدهد.

·        ورزش منظم و مداوم اعتماد به نفس، تصویر بدن و سطح انرژی شما را بالا می برد.

·        استراحت کافی رمز از بین بردن استرس است.

  مردمان

  هاوژین قربانی

  ویژه دختران و پسران جوان | اطلاعات عمومی و جالب و خواندنی | مد، زیبایی، تغذیه، تناسب اندام

  تصویر | بدن | و | ترس | از | صمیمیت