تلاش برای یافتن شیوه ای به منظور تماس هرچه بیشتر و بهتر با مشتری های موجود و بالقوه اگر از ساز و کارهای مناسب برای این کار برخوردار نباشید می تواند به فعالیتی پیچیده و زمان بر مبدل شود. در شرایطی که بسیاری گمان می کنند بهترین گزینه برای به روز نگه داشتن اطلاعات مشتری هایشان نسبت به فعالیت های جدید به روز رسانی مداوم وب سایت شرکت است، اما باید توجه داشته باشید که این اقدام به تنهایی کافی نیست.

در حقیقت، شما به چیزی نیازمند هستید که اجازه دسترسی راحت تر به مشتری ها را فراهم می کند. بر همین اساس، نباید منتظر بازدید مشتری ها از وب سایت خود باقی مانده و یکی از بهترین گزینه ها برای ارتباط هرچه نزدیکتر با آنها استفاده از "بازاریابی ایمیلی" است.

اگرچه امروزه ابزارها و محصولات بازاریابی مختلفی در دسترس هستند، اما بازاریابی ایمیلی یکی از کارآمدترین آنها محسوب می شود. از آنجایی که افراد بسیاری از صندوق پستی آنلاین خود برای دنبال کردن جریان های مختلف و کسب اطلاعات استفاده می کنند، یکی از ساده ترین و در دسترس ترین مکان ها برای جلب توجه مشتری ها بدون آن که احساس نارضایتی در آنها ایجاد شود در اختیار صاحبان کسب و کار قرار گرفته است.

این که چند سال از عمر کسب و کار شما می گذرد، چندان مهم نیست زیرا با گذشت هر روز افراد بیشتری از اینترنت، ایمیل، اتاق های گفت و گو و رسانه های اجتماعی برای ارتباط با یکدیگر و دستیابی به اطلاعات مورد نیاز خود استفاده می کنند. به جای باقی ماندن در عصر تاریکی و استفاده از شیوه های سنتی باید راهبردهای بازاریابی خود را بهبود بخشیده و آنها را سازگار با جریان های جدید کنید. البته ممکن است این مساله هزینه هایی را برای شما در پی داشته باشد، اما بدون سازگاری با شرایط جدید به احتمال زیاد با کمبود مشتری و در نهایت حتی شکست کسب و کار خود مواجه خواهید شد.

ممکن است با بازاریابی ایمیلی آشنایی چندانی نداشته باشید، اما خوشبختانه شرکت هایی در این زمینه فعال بوده و می توانند خدمات مورد نیاز را به شما ارائه کنند. در حقیقت، برای استفاده از بازاریابی ایمیلی لازم نیست یک دانشمند نابغه بوده و تنها باید انتخابی درست در زمینه شرکتی که قصد همکاری و ارتباط با وی را دارید داشته باشید. بر اساس نیازهای خود می توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.

از این رو، در تصمیم گیری برای انتخاب نهایی خود عجله نکرده و با صرف زمان و انجام پژوهش درباره شرکت های مختلف دریابید کدامیک برای پاسخ به آنچه مد نظر دارید، مناسب تر هستند. در همین راستا، شرکت هایی را مد نظر قرار دهید که خدمات بازاریابی مختلفی را ارائه می کنند. از این طریق روش های آنلاین دیگری برای تامین نیازهای آینده شرکت شما نیز در دسترس خواهند بود.

در این صنعت، برای درک بهتر از نحوه فعالیت های بازاریابی و درصد موفقیت، بهترین سند نتایج حاصل از پروژه های شرکت های تبلیغاتی برای شرکت های دیگر است. می توانید با بخش های بازاریابی و رسانه های اجتماعی شرکت های دیگر تماس گرفته و از میزان رضایت مندی آنها در این زمینه اطلاعات کسب کنید. اگر آنها از خدمات ارائه شده رضایت بالایی داشته و میزان شکایت های آنلاین اندک باشند، همکاری با شرکت بازاریابی انتخابی خود را جدی تر دنبال کنید. شرکت های بازاریابی قادر خواهند بود به شما در توسعه کسب و کار کمک کرده و از قطع ارتباط با مشتری هایتان جلوگیری کنند.

  پول نیوز

  علیرضا رضوی

  مهارت‌های ضروری مدیران

  ارتباط | نزدیک‌تر | با | مشتری | از | طریق | بازاریابی | ایمیلی | برقرار | کنیم.