شما رزومه خود را با زيركي تنظيم كرديد. اسم خودتان را به اندازه‌اي كه در بين رزومه‌هاي ديگر برجسته‌ باشد مشخص كرده‌ايد. شما رزومه را چندين بار خوانديد و نكات املايي و دستوري آن را كنترل كرديد. حتي اطلاعات ضروري در مورد اينكه چرا شما بهترين داوطلب اين شغل هستيد را نوشتيد اما آيا خيلي دور نرفته‌ايد.
در مطالعات اخير سايت‌ careerBuilder.com، مديران استخدام و منابع انساني حرفه‌اي در سراسر كشور در غيرمعمول‌ترين اشتباه رزومه‌نويسي در دوره كاريابي‌شان مشترك هستند.

 


نتايجي كه از اين مطالعه به دست آمد شامل:
• متقاضي نامه‌اي از مادرش را ضميمه كرد
• متقاضي روزهاي تماس را محدود كرده بود چون جمعه، شنبه و يكشنبه روزهاي استراحت (تفريح) اوست
• متقاضي توضيح مي‌دهد كه او خيلي كند كار مي‌كند
• متقاضي ابراز اين جمله ما يك خرك دزديديم اما واقعاً كوچك بود حكايت از بازداشت شدنش مي‌كند
• متقاضي با كشيدن عكس يك ماشين در پشت پاكت مي‌گويد اين هديه مدير استخدام است
• متقاضي توضيح مي‌دهد فاصله خدمتي سه‌ ماهه‌اش به خاطر مرگ گربه‌اش بوده است
كارفرما ابتكار را در متقاضيان كار تحسين مي‌كند زيرا انتخاب از ميان توده‌هايي از رزومه اغلب اوقات مي‌تواند كار خسته‌ كننده‌اي باشد. اما كليد كار در ايجاد توازن ماهرانه در اين خلاقيت است. شما مي‌خواهيد هم به عنوان فردي بي‌نظير و هم به عنوان فردي با تجربه كاربردي كه مي‌تواند به ارزش شركت بيافزايد مطرح شويد در حالي كه هدف از رزومه ابتكاري اين است كه بيشترين اثر را داشته باشد. شما مي‌خواهيد مطمئين شويد آيا رزومه خوب اثر گذاشته است ولي مطمئن نيستيد چه اثري دارد. رزومه خود را بدهيد بررسي شود. رزومه خود را بفرستيد و فوراً بازخورد آن را بگيريد و شانس استخدام شدن خود را بالا ببريد.

 


در اينجا چند توصيه وجود دارد تا مطمئن شويد رزومه شما اثر زيادي گذاشته است:
1- زندگي خصوصي شما به خودتان مربوط است
كارفرما به اطلاعاتي كه در مورد وقت گذراني شما در تابستان يا اطلاعات مشابه است نياز ندارد به جاي آن، او فقط اطلاعاتي را كه به كار پيشنهادي به شما مربوط مي‌شود نظير عضويت در انجمن‌هاي حرفه‌اي را نياز دارد.
2- ساده و حرفه‌اي
از كاغذهاي نقش و نگاردار يا ابر و باد براي مكاتبه استفاده نكنيد، وقتي رزومه مي‌نويسيد سعي كنيد ساده و حرفه‌اي باشد و فرمت يكساني در سربرگ‌هايش داشته باشد.
از كاربرد رنگ‌ها و فونت غيرمعمول خودداري فرماييد، روي سوابقي كه به شغل مورد نظرتان ربط ندارد خيلي متمركز نشويد مثلاً اگر براي فروشندگي كانديد شده‌ايد لازم نيست به سوابق آموزشي يا فناوري اصلاعات خود خيلي متمركز شويد.
به موفقيت و تجاربي كه در شغل مورد نظر مي‌تواند مفيد باشد اشاره كنيد به طور مثال آسان خواهد بود اگر بگوييد تجربه فروش داريد اما بهتر است به اين نكته اشاره كنيد كه مثلاً باعث يك افزايش ده درصدي در ميزان فروش شده‌ايد.
3- دو چشم بهتر از يكي است
پس از نوشتن رزومه از فرد ديگري بخواهيد آن را مرور كند. يك جفت چشم ديگر ممكن است متوجه اشتباهاي شما بشود و براي بهتر شدن رزومه شما نظر بدهد.

  بازار کار

  پری سا

  رزومه‌نویسی و درخواست شغلی

  بزرگترين | اشتباه | در | نوشتن | رزومه