مدیریت سرمایه گذاری در تعریفی ساده به شیوه مدیریت دارایی‌های با ارزش و وجوه سرمایه گذاری شده توسط افراد و یا شرکت‌ها برای کسب سود در بلند مدت یا کوتاه مدت گفته می شود.

پول و سرمایه به روش‌های مختلفی می توانند در بازارهای گوناگون از اوراق قرضه و سهام تا کسب و کار املاک و مستغلات به کار گرفته شوند.

با این وجود، کسب نتیجه دلخواه و تحقق اهداف تعیین شده در این فرآیند نیازمند مشاوره سرمایه گذاری حرفه‌ای است و تقریبا هیچ سرمایه گذاری نمی تواند بدون آن، موفقیت پایدار در بلند مدت را کسب کند.

با در نظر گرفتن این حقیقت، سرمایه گذاران مستقل و شرکت‌های بزرگ ترجیح می دهند تا از خدمات مشاوره سرمایه گذاری حرفه‌ای برای حصول اطمینان از تامین امنیت سرمایه گذاری خود و جلوگیری از عوامل خطرزای احتمالی بهره ببرند.

شرکت‌های مدیریت سرمایه گذاری مطرح

همانگونه که اشاره شد، با توجه به اهمیت مقوله سرمایه گذاری افراد و شرکت ها ترجیح می دهند تا از خدمات شرکت‌های سرمایه گذاری شناخته شده استفاده کنند. این مراکز کل فرآیند مدیریت سرمایه گذاری را از طریق ابزارهای مدیریتی مناسب و زیر نظر مشاوران با تجربه و حرفه‌ای انجام می دهند. از جمله شرکت‌های مدیریت سرمایه گذاری مطرح جهان می توان به "مشاوران جهانی استیت استریت"، "سرمایه گذاران جهانی بارکلیز"، "جی پی مورگان چیس"، "کپیتال گروپ" و "دویچه بانک" اشاره کرد.

این قبیل مراکز مدیریت پول از سابقه قابل توجهی در زمینه حفظ شرایط خوب خود حتی هنگام بحران‌های اقتصادی برخوردار بوده و از این رو، سرمایه گذاران به خدمات حرفه‌ای آنها در مورد تمامی جنبه‌های مدیریت سرمایه گذاری شامل مشاوره مالی، مشاوره مالیاتی و ... متکی هستند.

عوامل موثر بر سیاست سرمایه گذاری

دامنه گزینه‌های سرمایه گذاری گسترده بوده و از این رو ممکن است تفاوت‌های بسیاری با یکدیگر داشته باشند. در نتیجه، عواملی که سرمایه گذاری‌ها را تحت تاثیر قرار می دهند نیز متفاوت بوده و می توانند بر راهبردهای سرمایه گذاری تاثیرگذار باشند. از جمله این عوامل می توان به میزان سرمایه گذاری، اهداف مالی تعیین شده، شرایط بازار، سن سرمایه گذار، میزان خطرپذیری سرمایه گذار و دسترسی به ابزارهای مدیریت سرمایه گذاری مناسب اشاره کرد.

به عنوان مثال، برای یک سرمایه گذار مسن فعالیت در بازار بدهی مناسب‌تر بوده، در شرایطی که سرمایه گذاران جوان‌تر می توانند در بازارهای سرمایه گذاری بلند مدت مانند صندوق‌های سرمایه گذاری، سهام و ... به فعالیت بپردازند. در تمامی این موارد یک مشاور سرمایه گذاری حرفه‌ای می تواند نکات کلیدی برای حفظ امنیت کل فرآیند سرمایه گذاری را در اختیار فرد قرار دهد.

نیاز به یک مشاور سرمایه گذاری حرفه‌ای

با توجه به آنچه که اشاره شد، اگر قصد دارید تا از طریق گزینه‌های مختلف سرمایه گذاری به کسب درآمد و سود بپردازید، بهره‌گیری از مشاور سرمایه گذاری حرفه‌ای برای انتخاب بهترین ابزارهای مدیریت و جلوگیری از خطرات و پیامدهای منفی پیش رو در فرآیند پیچیده مدیریت سرمایه گذاری، امری ضروری محسوب می شود.

  پول نیوز

  علیرضا رضوی

  فنون موفقیت شغلی و اجتماعی برای همه

  مدیریت | سرمایه | گذاری؛ | عاملی | کلیدی | برای | کنترل | امور | مالی